۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۶۳۵۰۹
سردار نقدی:

برخی القا می کنند که پیشرفت با خضوع در برابر قدرت های شیطانی حاصل می شود

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که کلید پیشرفت در دست مردم است نه غرب، گفت: برخی می خواهند القا کنند که برای پیشرفت باید سراغ ابر قدرت ها رفته و به آن ها تکیه کنیم و راهی جز خضوع در برابر قدرت های شیطانی نداریم.
سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان این که حقیقت بسیج برای عالم متجلی است، گفت: این نسخه شفا بخش نه تنها ملت قهرمان ایران را پیش برده و در یک مسیر عزتمند به سوی قله های عزت پیش می برد بلکه امروز الهام بخش آزادگان جهان است.

وی افزود: کشورهای گوناگونی که در بحران و مشکل فرو می روند بلافاصله به سوی این نسخه شفا بخش روی می آورند، در کشورهای گوناگون بسیج در حال شکل گیری است و تلاش می کنند الگویی که در جمهوری اسلامی وقوع پیوسته را تکرار کنند؛ کشورهای غیر اسلامی هم سراغ بسیج می آیند و از آن می پرسند.

سردار نقدی با بیان این که نسخه بسیج ریشه در نظام حکومت داری اسلامی دارد، اظهار داشت: در سنت اهل بیت(ع) و در تمام احکام اسلامی بسیج تجلی دارد، اگر می خواهیم مشکل اقتصادی را حل کنیم در نظام اسلامی همه در حل مشکل مشارکت دارند.

وی ادامه داد: اینگونه نیست که این مسائل همانند نظام های شرقی به عهده یک حکومت دیکتاری مرکزی و یا مدل های غربی بر عهده نظام سرمایه داری گذاشته شده باشد بلکه همه آحاد مردم در پیشبرد اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی و دستگیری محرومان مشارکت دارند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که برای اصلاح جامعه از آسیب های اجتماعی همانند امر به معروف همه مردم باید بسیج شوند، ابراز داشت: در احکام عبادی که ظاهرا شخصی هستند باز هم بسیج متجلی است، در نماز، نماز جماعت و جمعه امر شده است تا مسلمانان در کنار یکدیگر جمع شده و به هم کمک کنند.

وی عنوان کرد: الگوی حکومت اسلامی بر اساس حضور مردم در صحنه است، رهبر معظم انقلاب فرمودند که مردم سالاری دینی فقط پای صندوق های رأی نیست بلکه حضور و نفوذ مردم در تمامی شئون است، این ریشه در سنت پیامبر اسلام دارد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: با حضور مردم و با تکیه بر قدرت عظیم اجتماعی می توانیم در برابر قدرت ها بایستیم و کار را پیش ببریم، برخی می خواهند القا کنند که برای پیشرفت باید سراغ ابر قدرت ها رفته و به آن ها تکیه کنیم و راهی جز خضوع در برابر قدرت های شیطانی نداریم و باید با آن ها تعامل کنیم.

وی اضافه کرد: تاریخ رفتار قدرت های شیطانی را داریم، چه جنایاتی و ظلم هایی که علیه ملت ما کردند، امروز در دنیا کسانی با آمریکا و انگلیس تعامل دارند وضع و اقتصادشان چگونه است، عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده و صادرکننده نفت جهان است، اگر با آمریکا و انگلیس تعامل نداشته باشد و بخواهد روی پای خود بایستد باید برجسته ترین دانشمندان نفت، دانشکده ها و تجهیزات برای آنجا باشد؛ آیا می توانند پیچ دکل های نفتی را بسازند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که کسی که با غرب تعامل می کند هیچ چیز نباید بلد باشد، گفت: اگر خارجی ها یک روز قطر را ترک کنند تمام صنعت آن ها می خوابد و از بین می رود، آیا می خواهیم به این سمت برویم که آن ها برای ما تعیین تکلیف کنند، اگر با آن ها تعامل کنیم می گویند که با چه کسی معامله کنید و پول آن برای چه کاری صرف شود.

وی افزود: این کشورها حق داشتن تکنولوژی ندارند و تعامل با آمریکا به همین معنا است، 40 درصد مردم عربستان سعودی که برخی اوقات تا ده میلیون بشکه نفت در روز صادر می کند زیر خط فقر هستند، القای تعامل با غرب برای پیشرفت القایی غلط است، ما باید به مردم تکیه کنیم و روی پای خود بایستیم این تجربه انقلاب است.

سردار نقدی با با اشاره به آخرین پیام حضرت امام به بسیج اظهار داشت: حضرت امام به بسیج فرمودند «شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می توان اسلام را فاتح جهان کرد، شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است و انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری شما است، مسؤولان تنها با کمک شما است که می توانند به همه تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروی می شودبه زندگی مسالمت آمیز توأم با صلح و آزادی رسید.»

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های رهبری شان سر سوزنی از خط امام راحل و از ارزش های متعالی الهی عقب ننشسته اند و با ابهت و عزت مملکت را به پیش بردند، ایشان می فرمایند بسیج کلید طلایی حل مشکلات است، کلید پیشرفت استفاده از توان مردم است نه رابطه با قدرت ها.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اگر کسی به دنبال کلید پیشرفت کشور می گردد این کلید در دست مردم است، بباید به جای دل خوش کردن به قدرت های شیطانی به مردم دلخوش باشیم، سی سال علیه ایران تهاجم فرهنگی شده و 200 شبکه ماهواره ای تلویزیونی و 80 شبکه رادیویی صبح تا شب علیه ارزش های ملت سمپاشی می کنند.

وی اضافه کرد: با وجود تهاجم ها علیه ارزش ها امروز جوانان صف طولانی تشکیل دادند تا در دفاع از حرم حضور پیدا کنند، باید قدر ملت و ارزش ها را دانست؛ اگر امروز مدیران رهنمودهای امام و رهبری را خوب ببیند و از ظرفیت های بسیج استفاده کنند همه مشکلات کشور حل می شود، ما احتیاج به هیچ قدرتی نداریم.

سردار نقدی با بیان این که بسیج 230 هزار شغل بدون تحمیل بودجه به دولت ایجاد کرده است، گفت: همه باید به قدرت مردم تکیه کنیم، کلید پیشرفت تکیه بر مردم است نه این که تکیه بر قدرت های شیطانی باشد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات