۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۶۳۳۷۶
آیت الله رجبی:

تواضع و ساده زیستی از ویژگی های ‌آیت الله موسوی اردبیلی بود

عضو جامعه مدرسین گفت: آیت الله موسوی اردبیلی حتی زمانی که مسؤولیت در تهران داشتند در عین حال با درس و بحث قطع رابطه نکردند و مباحث مورد نیاز نظام را تدریس می کردند.
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: آیت الله اردبیلی در نهضت حضرت امام از مدافعان حضرت امام بود و همانند هم قطاران شان در دفاع از امام راحل در صحنه بودند.

وی افزود: بعد از انقلاب هم ایشان عضو شورای عالی انقلاب، رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور بودند، قبل از انقلاب در دفاع از امام و تقویت نهضت و پس از انقلاب که نظام نیاز داشت در عرصه اجرایی مسؤولیت بپذیرند ایشان فرمایش امام را پذیرفتند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که این نشان می دهد که حضرت امام به آیت الله موسوی اردبیلی اعتماد داشتند، اظهار داشت: حضرت امام به جایگاه علمی ایشان اعتماد داشتند که به چنین سمت های مهمی منصوب کردند.

وی ادامه داد: از ویژگی های ایشان تواضع و ساده زیستی بود، همچنین علاقه به علم، تعلیم و تأسیس مراکز علمی از دیگر ویژگی های ایشان بود، آیت الله موسوی اردبیلی حتی زمانی که مسؤولیت در تهران داشتند در عین حال با درس و بحث قطع رابطه نکردند و مباحث مورد نیاز نظام را که آن زمان بیشتر بحث های اقتصادی مطرح بود ایشان تدریس می کردند.

آیت الله رجبی با بیان این که آیت الله اردبیلی انسانی همراه امام بود، ابراز داشت: ایشان مسؤولیت هایی را که امام صلاح می دانستند پذیرفتند و نقش خود را در قبل از انقلاب و در زمان حضرت امام به خوبی ایفا کردند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات