۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۶۳۰۲۷
مدیر حوزه علمیه قزوین:

جامعه امروز نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای حسینی است

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) است، گفت: هر موضوعی که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک‌تر خواهد کرد.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در جمع عزاداران حسینی که در بارگاه مطهر سید محمد بن عقیل برادر حضرت مسلم برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر والاترین هدف قیام امام حسین(ع) بود، گفت: ماه‌های محرم و صفر فرصتی مغتنم برای بیان معارف دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عزاداری‌های اهل بیت(ع) باید خالصانه و در شأن مکتب آل الله باشد، اظهار کرد: عزادران باید به دور از هر گونه بدعت، خرافه و تحریف در جهت کسب شور و معرفت حسینی قدم بردارند.

پیام مکتب سرخ حسینی آزادگی و استکبار ستیزی است

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه پیام مکتب سرخ حسینی پیام آزادگی و استکبارستیزی است، تصریح کرد: مبلغان در ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش بصیرت دینی و سیاسی این مکتب را برای مردم تبلیغ و تبیین کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و تشیع با تبلیغ و گسترش شبکه‌ها و عرفان‌های کاذب سعی دارند عقاید معنوی را در جامعه به ویژه در بین جوانان کمرنگ کنند، ابراز کرد: در عزاداری برای اهل بیت(ع) باید معارف ناب آزادگی، مقابله با ظلم و پاسداری از ارزش‌های دین مبین اسلام برای مخاطبان تشریح و تبییین شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در ادامه اضافه کرد: امام حسین(ع) با تمام مظلومیت و مشکلاتی که در حادثه کربلا و عاشورا داشت، نقش مهم سیاسی داشت و پیروان واقعی او هم باید این راه را دنبال کنند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) است، اظهار کرد: هر موضوعی که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک‌تر خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: عزاداری حضرت امام حسین‌(ع) باید اصیل، اهل بیتی و به دور از هر گونه خرافه باشد، بنابراین هیأت‌های مذهبی در ایران که ریشه تاریخی داشته و نقش بسیار مهی در حفظ و ترویج اندیشه‌های دینی برعهده دارند باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کنند./873/102/ب2

 

ارسال نظرات