۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۶۲۸۷۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

هنر بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌های الهی و معرفتی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مفاهیم ارزشی و الهی بایستی در زیباترین قالب‌ها به جامعه شناسانده و تبیین شوند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع هنرمندان بسیجی استان با بیان این‌که مفاهیم ارزشی و الهی بایستی در زیباترین قالب‌ها به جامعه شناسانده و تبیین شوند، اظهار داشت: هنرمندان نقش ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ بسیج دارند.

وی با بیان این‌که بسیج مفهوم ماندگار در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی و همواره منشاء خیر و برکت برای کشور بوده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان بسیجی ابتدا خود باید به اخلاق و منش مولا و مقتدای بسیجیان که حضرت علی(ع) است؛ عامل بوده و سپس با بهره‌مندی از هنر خود در مسیر ترویج مبانی ارزشی گام بردارند.

محمدپور از هنرمندان خواستار ترسیم مفهوم ارزشی بسیج و ابعاد مختلف آن با استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال آن به نسل جوان و آیندگان شد و افزود: همه آرایه های انسانی و الهی در مفهوم و عبارت بسیج تجلی یافته است، بسیج تلألو فداکاری، ایثار، صمیمیت، رفاقت و همه واژه های زیبای بشری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هنر را بهترین ابزار برای تبیین ارزش‌های دینی، الهی و معرفتی دانست و با بیان این‌که مفاهیم عالی بسیج بایستی در زیباترین قالب‌های هنری عرضه شوند، تصریح کرد: هنر فرصتی برای انتقال ارزش های بسیج به آیندگان و رشد استعدادهای هنری در رسیدن به قله های افتخار است.

وی با بیان اینکه مفهوم بسیج را نباید در دوران دفاع مقدس محدود کرد، افزود: انتظار می رود هنرمندان بسیجی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به آیندگان همت و سهم تاریخی و انسانی خود را ایفا کنند، همه کسانی که آن دوران غرور و حماسه را تجربه کرده‌اند؛ همه شاخص های فرهنگ انسان ساز و تمدن ساز بسیج را درک کردند.

محمدپور با بیان این‌که دریچه هنر برای خلق آثاری ماندگار در مسائل ارزشی و معنوی بایستی مورد توجه قرار گیرد، گفت: زبان شعر، ترسیم نقاشی، ساخت فیلم و سایر حوزه های هنری مقوله مهمی در راستای این حرکت بزرگ است که بایستی برای پاسداشت شعائر اسلامی و ارزشی همگان وارد میدان شوند.

همچنین هادی هاشمی، مسؤول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در شهرهای مختلف استان اظهار داشت: برگزاری جشنواره سراسری کارتونی استکبارستیزی و جشنواره استانی فیلم افلاکیان از مهم ترین برنامه‌های سازمان در آینده خواهد بود.

وی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 را بهترین فرصت برای انتقال ارزش های انقلابی در قالب هنر ارزشی دانست و خاطرنشان کرد: باید هنرمندان از این فرصت برای ارائه هنر ارزشی و انقلاب استفاده کرده و در عرصه فرهنگ این مرز و بوم از این رهگذر نقش آفرین باشند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات