۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۶۲۷۳۰
امام جمعه هشترود:

زائران اربعین مبلغان مکتب عاشورا هستند

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی مبلغان فرهنگ عاشورایی و دین اسلام بودند، گفت: امروز قدرت اسلام با اجتماع میلیونی اربعین حسینی در جهان متجلی شد.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه روحیه بسیجی و انقلابی عامل خویشتنداری و مانع دست دارزی به بیت المال است، گفت: ترویج تفکر بسیجی در میان مردم و مسؤولان ضروت داشته و باید در میان همه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در طول پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و منطقه دیدیم که روحیه و فرهنگ بسیجی در تمام زمینه ها نجات بخش کشور بوده است، گفت: بسیج مدافع ولایت و قرآن است و تا زمانی که مبارزه با کفر و استکبار ادامه داد در این مسیر استوار و ثابت قدم خواهد بود.

امام جمعه هشترود با بیان اینکه ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب از شاخصه های تفکر بسیجی است، ادامه داد:  ولایتمداری، بصیرت، ایمان، اخلاص، دلسوزی، فداکاری و روحیه جهادی از ویژگیهای برجسته تفکر بسیجی است، ایثار و فداکاری این اندیشه را در گذشته و امروز بارها شاهد بودیم.

وی کلید طلایی کشور را فرهنگ و روحیه بسیجی خواند و اذعان داشت: ترویج این فرهنگ غنی و جهادی که با شهادت طلبی گره خورده است یک ضرورت است، اگر این فرهنگ در سطح جامعه محقق شود و روحیه انقلابی در کشور حفظ شود ایران اسلامی به سوی آبادانی و استقلال پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی و حضور میلیونی شیعیان و مسلمان در این اجتماع عظیم، خاطرنشان کرد: اربعین مکتب تشیع و روز ویژه اسلام برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی است، همین تفکر بسیجی اساس تفکر و اندیشه خود را از مکتب عاشورا اخذ کرده است.

وی با بیان اینکه از برکات اربعین تحکیم وحدت و همبستگی جهان اسلام عنوان و تصریح کرد: امروز قدرت اسلام با اجتماع میلیونی اربعین حسینی در جهان متجلی شد، این اجتماع عظیم نشانگر اقتدار تشیع در جهان و نوید بخش نابودی گروه های تکفیر و داعش در منطقه است.

امام جمعه هشترود خاطرنشان کرد: زائران اربعین مبلغان فرهنگ عاشورایی و دین اسلام بودند، مراسم اربعین حسینی، خواری و ذلت کفار و دشمنان دین خدا را به دنبال داشت و حیرت جهانیان را وا داشت، این اجتماع عظیم نشان داد که دشمن در برابر جهان اسلام و مکتب عاشورا کاری نمی تواند بکند.

وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی با اعتقاد به خدا و تمسک به مکتب عاشورایی در جبهه های حق علیه باطل در درون و خارج از کشور به جهاد مشغول هستند، گفت: تا زمانی که تکفر بسیجی در کشور ریشه دار است کسی جرأت نگاه چپ به ایران اسلامی و ملت ایران را نخواهد داشت./302/854/ب1

ارسال نظرات