۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۶۲۵۰۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

راهپیمایی اربعین تجلی اراده جهانی برای دفاع از حریم اهل بیت است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بقاي اسلام به واسطه وجود مبارک امام حسين(ع) بوده و حتي بدون آن امام از بعثت نيز خبري نبود، گفت: خداوند بشريت را به واسطه وجود ايشان از همه زشتي‌ها و کاستي‌ها نجات داده و آن امام علت مبقيه اسلام است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت اربعین حسینی در قائمشهر برگزار شد، گفت: اربعین تداوم بخش و ادامه راه شهیدان کربلا است که با روشنگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) موجب رسوا شدن یزیدیان و قاتلان امام حسین(ع) شد.

وی انقلاب اسلامی و بقای آن را به واسطه وجود فرهنگ غنی عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: ملت ولایتمدار و با بصیرت ایران اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا و حرکت در مسیر امام حسین(ع) در برابر دشمنان اسلام ایستادند تا یک حکومت الهی را تشکیل دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران دوستی اهل بیت(ع) را ترازوی سنجش اعمال دانست و افزود: پیامبر در این باره می فرماید وقتی روز قیامت شود دوستی من ترازوی اعمال است، دوستی علی بن ابیطالب دو کفه ی ترازو، دوستی امام حسن و امام حسین(ع) بند های تراز است.

حجت الاسلام صادقی به تلاش دشمنان برای دور کردن نسل جوان از حلاوت و شیرینی مفاهیم با ارزش عاشورا پرداخت و افزود: بهره‌مندی از ابعاد مختلف نهضت عاشورا بزرگ‌ترین سلاح برنده علیه برنامه‌های شوم و بی‌پایه و اساس دشمنان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که بقاي اسلام به واسطه وجود مبارک امام حسين(ع) بوده و حتي بدون آن امام از بعثت نيز خبري نبود، گفت: خداوند بشريت را به واسطه وجود ايشان از همه زشتي‌ها و کاستي‌ها نجات داده و آن امام علت مبقيه اسلام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) بهترين چراغ راه براي بندگان و مؤمنان است، ادامه داد: هيچ زميني برتر از زمين کربلا نيست و قبل اينکه زمين مکه وجود داشته باشد خداوند زمين کربلا را ايجاد کرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تربت کربلا شفابخش است و به واسطه مقام والاي امام سوم شيعيان تسبيح کربلا در دست بندگان بدون اينکه با آن ذکر گفته شود اجر ذکر را دارد، گفت: همه موجودات عالم روزي به کرامت امام حسين(ع) محتاج هستند.

وی با بیان این که زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مؤمنان است و عزاداری برای سید و سالار شهیدان یکی از رموز ماندگاری قیام امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: آن امام همام برای حفظ سنت نبوی و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رموز ماندگاری کربلا افزود: اراده خداوندی، محبت به امام حسین(ع)، حرارت حسینی، عشق و حب حسین، جامعیت کربلا، پیام رسانی، گریه بر سالار شهیدان از اصول ماندگاری این نهضت عظیم است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به پیاده‌روی زائران حسینی در اربعین، افزود: حرکت میلیونی زائران مشتاق زیارت امام حسین(ع) از نجف به سمت کربلا، بزرگترین راهپیمایی مردمی و نشان ارادت جهانی است که در طول تاریخ برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) بی بدیل بوده و چهره واقعی و دلداگی مسلمانان بخصوص شیعیان  را به دنیا معرفی می‌کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که سنت اربعین باعث تبیین فرهنگ کربلا می‌شود، ادامه داد: این مراسم با عظمت نشان می دهد تأسی اصلی شیعیان از امام حسین(ع) است که ظلم ستیزی یکی از نشانه‌های بارز آن حضرت بود و مبارزه با استکبار تعطیل نشدنی است و اربعین حسینی نشان ارادت به ثارالله است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اربعین امام حسین(ع) در تاریخ ملت مسلمان از جایگاه و عظمت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) متعلق به همه آزادی خواهان بشریت و افرادی است که با ظلم‌ستیزان و استکبارستیزان مبارزه می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حادثه عاشورا يکي از بزرگترين حوادثي که در تاريخ انسانيت اتفاق افتاده است، گفت: جریان عاشورا تنها مختص مسلمانان و حتي اديان آسماني نيست قضيه کربلا مربوط به همه انسان هاي روي زمين است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امام حسين(ع) جان مقدس خود و عزيزانشان را در راه نجات دين و حفظ مکتب فدا کردند و به همین دلیل عاشورا سرآغاز نجات و بقاء اسلام شد، افزود: امام حسين(ع) زمينه و بستري را تا قيامت فراهم کردند که هر درس، تلاش در حوزه، سخن بر منبر و هر گامي در راه اسلام برداشته مي شود، به برکت خون جوشان سيدالشهداء(ع) است.

وی با اشاره به این که واژه اربعين در قرآن کريم و فرهنگ ديني موارد فراواني دارد، ادامه داد: اگرچه اربعين اوج مصيبت است، اما از طرف ديگر اوج اقتدار زين العابدين(ع) و حضرت زينب(س) است که با خطابه هاي آتشينشان و با پيام رساني عاشورا به شام، دودمان ابوسفيان را رسوا کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعين فرصتي براي اعلام همبستگي با عاشورا است، خاطرنشان کرد: هر اربعين حسيني، قاصد حماسه اي ماندگار، پيامدار استعلاي ايمان، نشانه ‏اي از شکوه عشق، و برگ هميشه سبزي بر درخت هماره سرخ شهادت است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به هدف اصلي حادثه عاشورا اظهار داشت: هدف اصلى مصلحان حقيقى و پاسداران حق، تحكيم حق، از بين بردن باطل، احياى نام خداوند، اعتلاى دين و آزادى و عدالت اجتماعى است تا در پرتو آن طبقات محروم و ستمديده بتوانند از حق خويش برخوردار شوند./950/202/ب2

ارسال نظرات