۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۶۲۴۴۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

پیاده روی اربعین حسینی نمایش قدرت و بصیرت امت اسلامی است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی، نمایش قدرت و بصیرت و تابلوی تمام عیاری از انسجام و وحدت شیعیان است، گفت: اربعین حسینی بهترین فرصت طلایی برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه آزادگی است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران شنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب اربعین در ساری برگزار شد با بیان این که زائران امام حسین(ع) راه بهشتی شدن را برای خود هموار می‌کنند، افزود: زیارت پیاده کربلا دارای فضیلت‌های بیشتری بوده که در روایات مختلف از بزرگان و ائمه اطهار نیز به ثبت رسیده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عشق به امام حسین(ع) در دل مسلمانان نعمتی بزرگ است که باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم، افزود: سید و سالار شهیدان با خون پاک خون از اسلام ناب دفاع کردند و مانع از تحریف و نابودی آن شدند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که دشمنان اسلام با به وجود آوردن حادثه عاشورا، قصد نابود كردن دين اسلام را داشتند، خاطرنشان کرد: دشمنان امام حسين(ع) تلاش كردند تا حادثه كربلا، به كلى فراموش شود و حتى كسانى را كه براى زيارت امام حسين(ع) مى ‏آمدند، شكنجه مى ‏كردند و مى‏ كشتند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در دوران متوکل عباسی همه قبور کربلا را از بین بردند تا از آمدن مردم برای زیارت امام حسین(ع) جلوگیری کنند، افزود: اما شيعيان هم براى مقابله با اين گونه توطئه ها، از هر مناسبتى استفاده مى‏ كردند كه يكى از اين مناسبت‏ ها، حادثه روز اربعين است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: حماسه بزرگ اربعین حسینی و تكرار آن در هر سال سبب امیدواری دوستان و حیرت و ناامیدی دشمنان اهل‌بیت(ع) شده است و این حركت می‏ تواند سرآغاز قیام عمومی برای پایان دادن به ظلم و جور یزیدیان زمان باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امسال بیش از 600 خبرنگار خارجی اجتماع بزرگ اربعین را اطلاع‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: زائران کربلا از 70 کشور خود را برای زیارت امام حسین(ع) به عراق رساندند و در بین الحرمین نیز بیش از 40 مرکز رادیویی و تلویزیونی گزارش‌های مستقیم مخابره می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید بر این که زیارت کربلا در بسیاری از روایات مورد سفارش و دارای مرتبه‌ای همچون سفر حج است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر زیارتی پر فیض قسمت همه آرزومندان و عاشقان امام حسین(ع) شده زائران امسال نیز صحیح و سالم به دیار خود بازگردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی، نمایش قدرت و بصیرت و تابلوی تمام عیاری از انسجام و وحدت شیعیان است، گفت: اربعین حسینی بهترین فرصت طلایی برای احیاء فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه آزادگی است.

وی با بیان این که اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین حسینی(ع) در هیچ جای جهان در طول تاریخ سابقه نداشته است به طوری که بسیاری از اقلیت های مذهبی نیز در این آیین شرکت می کنند، گفت: مسلمانان و عاشقان امام حسین(ع) به خصوص در ایران اسلامی با وجود شرایط نامناسب امنیتی در کشور عراق، آیین راهپیمایی اربعین را به بهترین شیوه ممکن برگزار کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی نمایش عظمت و اتحاد شیعیان جهان را نشان می دهد، افزود: در این راهپیمایی و تظاهر بزرگ فداکاری ایثار محبت تلاش برای خدمت صادقانه همدلی و همدوستی واقعی قدرت و همبستگی شیعیان و هر عبارت و صفتی که در ذهن هر کس خطور کند در آن صحنه ها مشاهده می شود.

وی در ادامه سخنان خود به بیان مصائب خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت و اظهار داشت: صبر و شکیبایی از صفات بندگان خوب خدا است و حضرت زینب(س) و خاندان امام حسین(ع) به خوبی به زیور این صفات آراسته بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ملت مسلمان ایران و دیگر مردم کشورها امروز برای نشان دادن حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) و قیام کربلا در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، گفت: ملت ایران مسلمان ایران و دیگر کشورها با شرکت پرشکوه در راهپیمایی اربعین نشان دادند که خیل عظیم مسلمین و حتی پیروان دیگر ادیان، ارادت ویژه‌ای به خاندان نبوت دارند و عشق و ارادت آنها هرگز دستخوش بازی‌های غربی‌ها نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: عظمت واقعه کربلا، حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) را به نمایش خواهد گذاشت و دیگر مردم دنیا را به این فکر وا می‌دارد که حسین(ع) کیست که این همه مردم از دور و نزدیک برای زیارت او با پای پیاده این همه مشقت را به جان می‌خرند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد: ملت ایران از امام حسین(ع) و مکتب عاشورا آموخته است که هیچگاه نباید در برابر دشمنان ملایمت نشان داد و همواره باید برای خنثی کردن توطئه‌های آنها هوشیار و آماده بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حضور میلیون‌ها زائر در کربلا یک مانور سیاسی و هشداری به استکبار جهانی است تا بدانند ما از دین‌مان دست بر‌نمی‌داریم، گفت: این حضور حماسی و بی نظیر در دنیا فرصتی برای به رخ کشیدن وحدت و همدلی امت اسلامی به جهانیان است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین راه نجات انسان های آزادی خواه را نشان می دهد، گفت:  زنده نگه‌داشتن اربعین، زنده نگه‌داشتن تاریخ عاشورا بوده و در اربعین شاهد تجلی نهضت امام حسین(ع) هستیم، چراکه یاران امام حسین(ع) بعد از عاشورا طوفانی به پا کردند که سبب بیداری انسان‌ها شد.

وی با بیان این که عاشقان امام حسین(ع) با عشق و اراده به سید و سالار شهیدان شوری بی‌نظیر را خلق کردند که نشان‌دهنده عظمت اسلام و هشدار به دشمنان اسلام از جمله تکفیری‌ها، آل سعود و صهیونیست ها است، افزود: دشمن جرأت جسارت به اسلام را ندارد و با وجود همه تلاش‌ها موفق نیست زیرا اتحاد و همدلی مسلمانان هم‌چنان تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امام حسین(ع) به همه انسان های زمین آموخت در شرایطی که فضای جامعه برای تشخیص راه درست و صحیح غبار آلود است تشخیص این راه تنها با استفاده از مکتب امام حسین(ع) امکان پذیر است، گفت: امام حسین(ع) درس آزادگی و زیر بار ذلت نرفتن در برابر دشمنان را به ما آموخته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه مدرسه حسینی به وسیله امام حسین(ع) در روز عاشورا بنا نهاده شده و تا ابد پا برجا خواهد ماند، تصریح کرد: مدرسه امام حسین(ع) به ما می آموزد که در تلخ ترین لحظات به یاد خدا باشید چرا که او می تواند ما را یاری کند./1317/202/ب2

ارسال نظرات