۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۶۲۲۴۴
امام جمعه کرمان:

جهاد با قلم جهاد با جان است

نماینده ولی فقیه مطرح کرد: یکی از مصادیق جهاد که به غیر زبان است همین جهاد با قلم به شمار می رود که در طول تاریخ همواره این جهاد با جان همراه بوده است.
امام جمعه کرمان حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، امروز حجت الاسلام والمسلمین سد یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلای امام علی(ع) با اشاره به سخن مولای متقیان امام علی (ع) که فرموند: ایمان روی چهار ستون است، اول یقین، دوم صبر، سوم جهاد و چهارم عقل، افزود: مسأله جهاد کوشش کردن در راه حق ، حقیقت، فداکاری و ایثار است.

وی مطرح کرد: بزرگان و علما جهاد را به چندین اسم و بخش معرفی کرده اند؛ جهاد با جان مصداق روشن، جهاد در راه خداوند معتال است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با سخنی از پیشوای عالی مقام امام علی(ع) که فرمودند: جهاد با قلم یک نوع جهاد دیگر است، مردم را با قلم به راه خدا دعوت کنید، اظهار کرد: یکی از مصادیق جهاد که به غیر زبان است همین جهاد با قلم به شمار می رود که در طول تاریخ همواره این جهاد با جان همراه بوده است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: اگر کسانی در دین خدا بدعت نهادند عالمان و دانشمندان دین باید نقش خود را ایجاد کنند، سکوت را بشکنند و حرف حق را مطرح کنند.

وی بیان کرد: جهاد اموال یکی دیگر از جهاد فی سبیل الله به شمار می رود، جهاد با مال اگر لازم شد، علاوه بر حقوق واجب عالیه؛ زکات و خمس در بعضی از شرایط انسان باید از مالش صرف نظر کند؛ که در دفاع مقدس مردم از جان و مالشان مایه گذاشتند.

نمایند ولی فقیه تأکید کرد: انسان باید برای اداره خانواده خود با تمام وجود تلاش و کوشش کند، و مخارج زندگی خویش را فراهم کند؛ یکی دیگر از جهاد در راه خدا، همین جهاد در منزل و خانواده است؛ که اجرش در راه خدا به مصاف رفتن در نبرد برابر دشمنان کمتر نیست.

 وی با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) که فرمودند: جهاد مخصوص مردها است، اما زن ها می توانند در امورات خانه تکلیف خود را انجام دهند و اجرشان کمتر از جهاد فی سبیل الله نیست، مطرح کرد: جهاد زن باید شوهر داری کند و به انجام کارهای زندگی خویش بپردازد، بسیاری از مسوؤلان کشور تلاش می کنند آمار طلاق کم شود؛ مرد مسلمان و زن مسلمه باید هر دو به تکالیف اسلامی خود آشنا باشند تا اینکه آمار طلاق کم شود.

امام جمعه کرمان افزود: جهاد اکبر یکی از مهمترین جهاد در راه خدا است؛ جهاد با نفس اماره که می تواند در زندگی تأثیر بگذارد، این جهاد اکبر را می توان در زندگی پیاده کرد.

وی عنوان کرد: اساس تقوا می تواند انسان را به بندگی خدا برساند؛ انسان باید واجبات را انجام دهد و از کارهای حرام دوری کند، توفیق عمل واجب و ترک محرمات باید در زندگی و جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «بسیج لشکر مخلص خدا است»، مطرح کرد: اهمیت بسیج برای همه آحاد مردم روشن است،که دفتر تشکیل مجاهدان راه خدا از اولین تا آخرین را امضا کردند؛ تا دشمنان چشم طمع به روی این کشور نداشته باشند، تمام مشکلات به وسیله بسیج حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان گفت: اربعین یک حادثه عظیم است و این چه رابطه مغناطیسی است که مردم را از جای جای گیتی به کربلا می آورد؛ اربعین یک نعمت الهی به شمار می رود و این نعمت را باید قدر بدانیم./972/201/ب2

 

 

 

ارسال نظرات