۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۶۱۸۵۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اعمال انسان با اطاعت از اهل بیت پذیرفته می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان باید حق را از ائمه اطهار(ع) دریافت کند، گفت: اگر پیروی از اهل بیت(ع) نباشد هیچ عملی در قیامت پذیرفته نیست.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه المجتبی(ع) تهران، گفت: خداوند به سبب علمی که دارد عالم هستی را خلق کرده است.

وی افزود: آفرینش عالم هستی نشان از گسترده بودن علم آفریننده است، زیرا زمین خود به خود بوجود نیامده و کسانی که مدعی این ادعا هستند که عالم هستی از ابتدا بوده و کسی آن را خلق نکرده است، کذاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه نظام عالم خلقت بیانگر خالق حکیم و علیم است، بیان داشت: عالم هستی نشان از اراده و قدرت الهی است و همه مؤمنان به این امر اذعان دارند اما منکران الهی این قدرت و حکمت را به خداوند متعال ربط نمی‌دهند.

این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: خداوند با حکمتش زمین را خلق کرد و آن را برای یک زندگی همه جانبه آماده کرده است؛ اگر یک فرد جاهل زمین را ساخته بود انسان هرگز نمی‌توانست بر روی آن زندگی کند.

این دانشمند فرزانه با اشاره به اعتقاد بت پرستان، گفت: خداوند می‌فرماید: شما حق را می‌دانید اما یاوه گویی می‌کنید؛ بت پرستان حق را می‌دانند اما به سبب حفظ مال دنیا و تکبری که دارند حق را پنهان می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بیت پرستان و منکران الهی کوردل هستند، تصریح کرد: در صحنه کربلا دشمنان به حق بودن امام حسین(ع) مطمئن بودند اما به سبب کبر، شکم و شهوتی که داشتند در مقابل حق ایستادند و کوردل زندگی کردند.

وی افزود: قرآن کریم درباره عدالت الهی فرمودند: آیا مردم با ایمان با بدکاران یکی هستند آیا مؤمن همانند انسان فاسق است، هرگز چنین نیست؛ کسی که حق را فهمید و تابع حق شد زندگی، برزخ و قیامتش با کسی که حق را فهمید اما پیرو حق نشد در هیچ زمینه‌ای با یکدیگر مساوی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با تأکید به اینکه انسان باید حق را از ائمه اطهار(ع) دریافت کند، گفت: اگر پیروی از اهل بیت(ع) نباشد هیچ عملی در قیامت پذیرفته نیست./813/201/ب2

ارسال نظرات