۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۱۸۱۸

درخواست ‌آیت الله علوی گرگانی از مسؤولان برای حل معضل آلودگی هوا

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: گاهی حرکت هایی در جامعه انجام می شود که خودمان را گرفتار می کنیم بعد می نشینیم و می گوییم چه باید کرد، هرچه فرهنگ جامعه افزایش پیدا کند آسایش انسان بیشتر می شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار اعضا و دبیر همایش کمیته ایمنی نیروهای مسلح با بیان این که امنیت اهمیت فوق العاده ای دارد، گفت: برخی از صفات برای همه جامعه پسندیده است اما یک دسته خاصی باید بیشتر مراقب باشند.

وی افزود: امیرمؤمنان در روایتی می فرمایند که 6 صفت برای همه خوب است اما برای 6 دسته از همه خوب تر است، یکی از این مسائل عدل و عدالت است که برای همه خوب به شمار می رود  اما اگر امیر قوم و فرماندهان این عدالت را در پیش گیرند خوب تر است چون سرنوشت یک ملت در دست آن ها قرار دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امنیت و ایمنی کشور به دست امرای ملت است، اظهار داشت: اگر دست اندرکاران در برنامه ها کوتاه بیایند و رعایت حقوق نکنند جامعه به تباهی می افتد، گاهی حرکت برخی نه تنها جامعه انسانی بلکه جامعه حیاتی را خراب می کند.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ جامعه را اسلامی به بار بیاوریم دیگر غصه ای وجود ندارد، تمام مشکل جامعه این است که افراد یا آگاهی ندارند و یا نمی خواهند آگاهی داشته باشند یعنی تعمد به خلاف دارد، هر کسی می داند که فساد و آلوده کردن محیط بد است اما گاهی انسان دل خواهی عمل می کند نه این که بر اساس خواسته خداوند باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که دل بخواهی عمل کردن وضعیت جامعه را خراب می کند، ابراز داشت: الان نشستند و می گویند وضعیت کلانشهرها فلان است، با گفتن که مسأله ای حل نمی شود بلکه باید کار کرد، باید اقدام و عمل سازنده انجام داد. کارها باید با نظام صحیح جلو برود تا زندگی ها دچار مشکل نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی هوای کلانشهرها از مسؤولان خواست جهت حل این مشکل که سلامت افراد و شهروندان را در مخاطره قرار داده چاره اندیشی و اقدام جدی انجام دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی حرکت هایی در جامعه انجام می شود که خودمان را گرفتار می کنیم بعد می نشینیم و می گوییم چه باید کرد، هرچه فرهنگ جامعه افزایش پیدا کند آسایش انسان بیشتر می شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات