۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۶۱۷۹۵
تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد؛

رشوه آل سعود به رسانه ها برای جلوگیری از انعکاس اربعین حسینی

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش های عربستان سعودی برای ممانعت از انعکاس رویداد بزرگ اربعین، گفت: آل سعود با پرداخت رشوه به کشورهای عربی تلاش به عدم پخش مراسم اربعین حسینی از رسانه ها را دارند.
 راهپیمایی اربعین

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که اربعین حسینی در طول سال های گذشته به فرهنگ دینی و بین المللی تبدیل شده است، گفت: حضور نزدیک به 20 میلیون زائر مرقد حضرت اباعبدلله الحسین(ع) در شهر کوچکی مانند کربلا و آن هم در شرایط ناامنی در عراق به معجزه شبی است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که هیچ گونه دولتی به آن شکل مدیریت کامل اربعین را ندارد، ابراز داشت: حضور زائران حسینی از 80 کشور جهان با مذاهب مختلف نشان از عدم فراموشی انقلاب امام حسین(ع) پس از 1400 سال است و این مسأله نگرانی های شدیدی برای وهابیت و تکفیری ها به وجود آورده است.

هانی زاده ادامه داد: جنایات های تکفیری ها علیه ملت های منطقه سبب نتیجه گیری جهانیان بر این که مکتب اهل بیت(ع)، مکتبی انسان ساز و در تقابل با جریانات تکفیری و وهابی است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که تکفیری ها در کشورهایی دارای امنیت بالا همچون آلمان و فرانسه، اغتشاش ایجاد کرده اند، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی از سوی مردم اداره و از سوی دولت هایی همچون ایران و عراق خدمت رسانی صورت می گیرد که تکفیری ها در صدد برهم زدن آن هستند اما به برکت خون سیدالشهدا(ع) این مراسم پرشور و به خوبی برگزار می شود.

وی با بیان این که تکفیری ها از سوی عربستان سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می شوند، افزود: وجود تکفیری ها جریانی گذرا و رفتنی و در حال حاضر مورد نفرت جهانیان قرار گرفته اند و جز کشتار و عملیات انتحاری هیچ گونه قدرتی ندارند.

تحلیلگر مسائل سیاسی ابراز داشت: عربستان سعودی از هر تلاشی برای تشویق گروهک های تکفیری برای انجام عملیات انتحاری فرو گذاری نمی کند اما با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی ایران و عراق تاکنون نتوانستند اقدامی را صورت بدهند.

هانی زاده در پایان اظهار اشت: عربستان سعودی جریان سازی هایی از طریق رسانه های خود علیه شیعیان و مراسم اربعین انجام می دهد و با رشوه به کشور های عربی تلاش به عدم پخش مراسم اربعین حسینی از سایر رسانه ها را دارد./9466/302/ب2

ارسال نظرات