۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۶۱۴۴۴
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خواستار شد؛

تبیین ظرفیت های اربعین و وظایف روحانیت در پیاده روی اربعین

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه باید از ظرفیت عظیم اربعین استفاده، تربیتی، عرفانی، اخلاقی و تاریخی شود، اظهار کرد: این تجمع، وحدت آفرین است و بین مومنان محبت، الفت، اتحاد و انسجام ایجاد می کند.
حجت الاسلام غلامعباس موسوی

حجت الاسلام غلام عباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ما در بین اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) فقط برای امام حسین(ع) اربعین داریم، ابراز داشت: اربعین یک ریشه دینی دارد، سفارش‌های زیادی بر اربعین و عدد چهل شده است و در مناجات، مباحث عرفانی، چله نشینی ها، حفظ احادیث و حکمت های الهی توصیه هایی نسبت به مساله اربعین شده است.

وی ادامه داد: اینکه فقط امام حسین(ع) اربعین دارد بخاطر آن مبارزه، قیام و آن حرکت و حماسه عظیمی است که داشته است و این جز امتیازها و خصوصیت های ویژه امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه زیارت اربعین به عنوان یکی از نشانه های مومن ذکر شده است، اظهار داشت: اربعین و پیاده‌روی برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) یک حرکت عظیم جهانی بی بدیل، بی نظیر و توفیقی است که خداوند در اختیار محبان اهل بیت(ع) قرار داده است و با هیچ برنامه ای قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: اربعین یک ظرفیت انسان ساز، تحول آفرین و بسیار عظیم در زندگی بشری و در طول تاریخ است که تاریخ تاکنون چنین همایش و ظرفیتی را به چشم ندیده است.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: اربعین برای اعلام وفاداری، تایید و برای این است که این ارتباط و وحدت حفظ شود، برای این است که صدای مظلومیت رسانده شود تا پایه های دین مستحکم شود و بماند، اربعین برای این است که صدای حسین(ع) و صدای کربلا و عاشورا در آنجا نماند و برای جهان و جهانیان در هر زمانی شناخته شود.

اربعین چتر گسترده الهی است

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم اضافه کرد: اربعین لطف الهی در حق بشریت و لطف اهل بیت(ع) در حق انسان ها و محبان اهل بیت(ع) است، اربعین یک چتر گسترده الهی است که همه می توانند زیر این چتر قرار بگیرند و خودشان را با معبود و معشوق خود و با اهل بیت عصمت و طهارت همراه کنند.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت عظیم استفاده، تربیتی، عرفانی، اخلاقی و تاریخی شود، اظهار کرد: این تجمع، وحدت آفرین است و بین مومنان محبت، الفت، اتحاد و انسجام ایجاد می کند. ریسمان اربعین همه را دور هم جمع می کند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: اربعین را باید بشناسیم و این فرصت را به دیگران و به بشریت و به آیندگان معرفی کنیم، ظرفیت های عظیمی در اربعین وجود دارد که باید شناخته شود همچنین ظرفیت های فراوانی وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

 وی با بیان اینکه هر چه انسان در اربعین می بیند مثبت است، گفت: جمیل و جمال و کمال الهی در آنجا موج می زند هیچ بدی، منکر و زشتی در آنجا دیده نمی شود همه اش خوبی، محبت، لطف، عنایت و توجه، توسل، ذکر الهی و ارتباط است و در یک کلام، وادی عشق و محبت است.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: اربعین یک اجر بزرگ است که به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) و به محبان اهل بیت(ع) داده می شود و هر کسی از آن برخوردار نیست، اربعین صحنه انتظار است، صحنه ای است که در آن می شود یار را دید و موعود واقعی را ملاقات کرد.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی قم در پایان گفت: اربعین به دنبال فرمان او رفتن است و یک نوع تجلی انتظار مهدی موعود است، انتظار، عشق، صفا، وفا و همه خوبی ها در اربعین تجلی پیدا می کند؛ بنابراین باید حداکثر استفاده را در این مراسم عظیم برد و از غافله عقب نماند./875/202/ع

ارسال نظرات