۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۶۰۹۱۷
بیست و دومین نمایشگاه رسانه و مطبوعات؛

راهبرد مشخصی در بدنه مدیریتی حوزه برای استفاده از فضای مجازی وجود ندارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در بدنه مدیریتی حوزه راهبرد مشخصی در بحث استفاده از فضای مجازی وجود ندارد، گفت: با وجود تاکید رهبری در این امر متاسفانه مدیریتی در این زمینه وجود ندارد اگر ما بتوانیم مطالب دینی را در قالب های جدید در فضای مجازی منتشر کنیم و یک هم و غمی نسبت به حضور در فضای مجازی داشته باشیم می توانیم به خوبی تبلیغ دین را انجام دهیم.
مهمانان خبرگزاری رسا در هفتمین روز نمایشگاه مطبوعات

حجت الاسلام مهدی شریف استاد حوزه علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه رسانه و مطبوعات با اشاره به تاثیرگزاری طلاب در عرصه رسانه گفت: طلاب یک ابزار تبلیغی قوی مانند منبر را در اختیار دارند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ابزاری بی‌رقیب است و تبلیغ چهره به چهره از سوی منابر و ارتباط روحانیت در فضای جامعه انجام شدنی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه امروز نمی‌توان به ابزار سنتی مانند منابر بسنده کرد، افزود: توسعه فضای مجازی و استفاده از شبکه‌هایی که کاربران از سن پایین با آن درگیر هستند ما را باید به سمتی سوق دهد که نسبت به وجود این فضای مجازی قدردان باشیم و هم بتوانیم یک راهبرد مشخصی را برای استفاده از فضای مجازی برای خود ترسیم کنیم.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه در بدنه مدیریتی حوزه راهبرد مشخصی در بحث استفاده از فضای مجازی وجود ندارد اظهار کرد: با وجود تاکید رهبری در این امر متاسفانه مدیریتی در این زمینه وجود ندارد اگر ما بتوانیم مطالب دینی را در قالب های جدید در فضای مجازی منتشر کنیم و یک هم و غمی نسبت به حضور در فضای مجازی داشته باشیم می توانیم به خوبی تبلیغ دین را انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی در عین کارآیی مثبت از آفت های فراوانی هم برخوردار است ابراز کرد: متاسفانه در کشور ما به مسأله آسیب شناسی فضای مجازی بسیار توجه شده و بحث ظرفیت شناسی مغفول مانده است یعنی ما زمانی که به هیئات مذهبی ورود پیدا می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که به طور مداوم به دنبال آسیب شناسی این مجالس هستند.

حجت الاسلام شریف در ادامه با بیان اینکه امروزه فضای مجازی فقط فضای هشدار و توصیه شده است تصریح کرد: باید به جای هشدارهای مکرر ظرفیت‌ها را به مردم معرفی کرد اگر ارگان هایی که فضای مجازی را سرپرستی می‌کنند محتوایی را برای این فضاها معین نکنند و تیم تازه نفس برای کار کردن در فضای مجازی را تربیت نکرده باشد موجب می‌شود شبکه‌های بیگانه حرف‌های خرابی را در ذهن جوانان منتشر کرده و ذهن آنها را درگیر شبهات می‌کنند.

وی در پایان گفت: مشکل کار این است که طلاب و روحانیت محتوای مفیدی را برای فضای مجازی در اختیار مردم قرار نمی‌دهند زمان حاضر زمان جنگ رسانه‌ای در فضای مجازی است برای رفع موانع رسانه نیاز به یک پشتیبان دینی دارد که متاسفانه چنین حمایت کننده‌ای وجود ندارد بنابراین روحانیت و طلاب باید با ابزاری قوی وارد عرصه رسانه شوند./873/پ202/ب1

ارسال نظرات