۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۶۰۶۰۲
نمایشگاه مطبوعات؛

مقدم فر: رفتار ترامپ در قبال ایران قابل پیش بینی نیست

فعال فرهنگی و رسانه ای جبهه انقلاب رفتار ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران را غیر قابل پیش بینی دانست.
حمید رضا خبرمقدم

حمید رضا مقدم‌فر، فعال فرهنگی و رسانه ای جبهه انقلاب در ششمین روز از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در پاسخ به این سؤال این که تأثیر انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا بر تحولات منطقه چه خواهد بود؟ابراز داشت: علیرغم این‌که روشن شده است که ترامپ فرد فاسدی است اما مردم آمریکا به خاطر آن که در مقابل سیاست‌های کلی آمریکا ایستاده است به او رأی داده‌اند.

وی اظهار داشت: ترامپ در یکی از مناظراتش در مقابل رقیب خود، سخنانی گفته است که اگر بخواهد به آنها عمل کند بی‌شک در سیاست خارجی آمریکا شاهد تغییرات جدی خواهیم بود.

مقدم فر انتخاب ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا را نقطه فصلی برای وضعیت اجتماعی آمریکا دانست و تأکید کرد: ایستادگی ترامپ در مقابل ساختار‌ها و سیاست‌های کلی آمریکا منجر به اقبال مردم به او شده است و انتظار می‌رود تغییرات جدی در ساختار این کشور مشاهده شود.

وی با اشاره به مخالفت نهاد‌های پرقدرت آمریکا در برابر ترامپ اظهار داشت: زمینه‌هایی در آمریکا وجود دارد که فرماندهان ارشد پنتاگون و همچنین رسانه‌های پرقدرت آمریکایی با مواضع ترامپ مخالف هستند تا جایی که اکثر جمهوری‌ خواهان نیز با او مخالفند و او را دیوانه خطاب می‌کنند.

مقدم‌فر مخالفت ترامپ با داعش را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد:‌ کسی که داعش را مخلوق آمریکا می‌داند در عمل نیز باید نشان دهد که با این گروه تکفیری مخالف است و  از این رو  این‌گونه موضوع گیری ترامپ آثاری ملموس در منطقه خواهد داشت.

وی رفتار رییس جمهور آمریکا در قبال ایران را ‌غیرقابل پیش‌بینی دانست و ابراز داشت:‌ کسانی که در داخل کشور تصور می‌کردند اگر با یکی از جناح‌های آمریکایی در مورد برجام مذاکره و تعامل کنند، اکنون غیر از بی‌اعتمادی با رفتاری از ترامپ روبرو شده‌اند تا جایی که سخن از پاره کردن برجام به میان آورده است.

مقدم فر در ادامه افزود: کسانی که تمام تخم مرغ‌هایشان را در سبد برجام گذاشتند، قبل از این کار می‌بایست به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی،‌ استقلال اقتصادی و دل‌نبستن به بیگانه، توجه می‌کردند تا اگر طرف مقابل به توافقش پایبند نبود، همه چیزشان را از دست ندهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقد‌پذیری دولت و شخص رییس جمهور تصریح کرد: تمام آنچه باید گفته می‌شد، آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه ذکر کرده است چرا که چنین اظهاراتی از جانب یک رییس جمهور، خوشایند نخواهد بود./878/پ202/ج

ارسال نظرات