۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۶۰۵۳۲
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

با بصیرت و آگاهی درک درستی از فتنه‌های دشمن داشته باشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که باید به گونه‌ای زندگی کنیم که برای حیثیت دینی و ملی‌مان مفید باشیم، گفت: باید با بصیرت و آگاهی درک درستی از فتنه‌ها داشته باشیم و تلاش کنیم هر روز درک عمیق‌تری نسبت به فتنه‌های دشمن پیدا کنیم.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه قزوین ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه محسنیه که به همایش پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام خواهند شد، گفت: باید با بصیرت و آگاهی درک درستی از فتنه‌ها داشته باشیم و تلاش کنیم هر روز درک عمیق‌تری نسبت به فتنه‌های دشمن پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: آدم‌های بسیاری در گذشته به خاطر عدم بهره‌مندی از درک و تحلیل صحیح از مسائل نتوانستند تفاوت بین پیغمبر(ص) و ابوسفیان، امام علی(ع) و معاویه را تشخیص دهند چرا که وجودشان آکنده از پلیدی و دروغ شده بود.

امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید، منافقان کسانی هستند که برای رسیدن به عزت، کافران را به جای مؤمنان اولیای خود انتخاب می‌کنند، در حالی‌ که عزت تنها نزد خداوند است و آن‌ها از این مهم غافل می‌مانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که باید به گونه‌ای زندگی کنیم که برای حیثیت دینی و ملی‌مان مفید باشیم، خاطرنشان کرد: گاهی در ظاهر انسان‌های زیادی آماده حمایت از دین هستند اما در برهه‌های حساس و مهم، دین غریب و مظلوم می‌ماند و قصه کربلا نمونه‌ای از این معناست.

وی در ادامه اضافه کرد: همه کسانی که در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفته بودند در آن برهه‌ی حساس دین را غریب و مظلوم رها کردند و به صف دشمن پیوستند و اباعبدالله‌الحسین (ع) هم درباره آن‌ها فرمود این‌ها برده دنیا هستند و دین لقلقه‌ی زبانشان است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی  در ادامه یادآور شد: اگر می‌خواهیم دین لقلقه سر زبان‌مان نباشد علاوه بر این‌که دستورات دینی نظیر دوری از غیبت، نفاق، تهمت و عدم استفاده از مال حرام را تشریح می‌کنیم، باید در عمل هم به آن‌ها پایبند باشیم و دین را به دنیا نفروشیم.

دین‌داری یکی از جدی‌ترین مسائل عصر ما است

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین با بیان این‌که دین‌داری یکی از جدی‌ترین مسائل عصر ما است، اظهار کرد: اگر دین در جامعه تبیین شود، تهمت، غیبت و دروغ جای خودش را به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و نصیحت می‌دهد و صداقت در رفتار و صراحت در گفتار در بین مردم رایج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرموده آدمی به هر مقصدی بخواهد برسد، با صداقت می‌رسد و هیچ سپری نمی‌تواند همانند صداقت نگهدارنده شخصیت و درستی و راستی برای انسان باشد و هر کسی بداند عاقبت کارها چه می‌شود و به قوانین عالم هستی آگاهی داشته باشد، حیله و نیرنگ به کار نمی‌برد.

امام‌جمعه قزوین در پایان گفت: مباحثات معنوی، بررسی و مطالعه بیانات امام حسین(ع)، تحلیل گفته‌های اباعبدالله الحسین(ع) از مدینه تا کربلا، مطالعه و تفسیر آیات قرآن، بررسی سرنوشت مسلمانان و مستضعفان جهان در ایام پیاده روی اربعین از موارد ضروری است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد./873/101/ب2

ارسال نظرات