۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۵۹۹۵۵
معاون فرهنگی اوقاف استان قم خبر داد؛

برپایی موکب علی بن جعفر برای خدمت رسانی در زمان بازگشت زائران حسینی

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که زائران در زمان بازگشت به کشور گرسنه و تشنه هستند و موکبی برای پذیرایی از آن ها وجود ندارد، گفت: با توجه به این مسأله اوقاف تصمیم به راه اندازی چنین موکبی کرده است تا در زمان برگشت به زائران خدمات بدهد.
حجت الاسلام علی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عزیزی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی از راه اندازی موکبی برای خدمت دهی به زوار حسینی در زمان بازگشت و در مرز مهران خبر داد.

وی افزود: این موکب علی بن جعفر نام دارد که در سال های گذشته هم خدمات خوبی داده و امسال هم بر پا خواهد شد،از صبح اربعین خود موکب های عراقی تعطیل می کنند و برای زیارت می روند از این رو  وقتی زائران باز می گردند گرسنه و تشنه هستند و موکبی برای پذیرایی از آن ها وجود ندارد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به برنامه ریزی سازمان اوقاف برای خدمت رسانی فرهنگی و پذیرایی به زائران اظهار داشت: با توجه به این مسأله اوقاف تصمیم به راه اندازی چنین موکبی کرده است تا در زمان برگشت به زائران خدمات بدهد.

وی ادامه داد: اوقاف کل کشور هر دو سه استان را یک موکب کرده است تا مشترکا بتوانند به زوار خدمات بدهند، اصل برنامه برای برگشت زائران است چون در زمان برگشت از خدمات موکب ها محروم هستند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که این موکب تا چند روز پس از اربعین هم به فعالیت خود ادامه خواهد داد، ابراز داشت: در این موکب روحانیان و خدام به صورت داوطلبانه حضور پیدا می کنند تا به زوار خدمت داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه های گوناگون موکب مذکور عنوان کرد: این موکب برنامه های گوناگون فرهنگی و پشتیبانی برای زوار حسینی خواهد داشت که اقامه نماز جماعت، برگزاری برنامه های روضه و زیارت عاشورا، آشنایی با کربلا و نجف و معارف اهل بیت(ع) از جمله آن ها به شمار می رود./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات