۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۵۹۷۰۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بی‌انصافی سیاسی گریبان‌گیر برخی مسؤولان کشور شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز مسائل و مباحث سیاسی ما را به بی‌انصافی کشیده؛ به‌گونه‌ای که این بی‌انصافی گریبان گیر برخی از مسؤولان و مدیران سیاسی کشور هم شده است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: همه مردم به‌نوعی با فرهنگ عمومی درگیر هستند؛ ازاین‌رو باید از نظرها و پیشنهادهای آحاد مردم برای از بین بردن یک فرهنگ غلط و یا مستحکم کردن یک فرهنگ صحیح استفاده کرد.

وی با بیان اینکه همه باید خود را در فرهنگ عمومی جامعه سهیم بدانیم، از متفکران، فرهیختگان و صاحب‌نظران در حوزه‌های فرهنگی خواست با ارائه طرح‌های قابل اجرا به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، برای رفع معضلات و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی است، تصریح کرد: رفتارهای شخصی در فرهنگ عمومی تأثیرگذار بوده و همه‌ باورها و اعتقادات شخصی می‌تواند در ساختن فرهنگ عمومی ایفای نقش کند؛ به همین دلیل برای داشتن فرهنگ خوب باید ابتدا از خودمان شروع کنیم؛ زیرا این ما هستیم که فرهنگ عمومی را می‌سازیم و بالطبع از آن تأثیر می‌گیریم.

وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خواست تا معضلات اجتماعی موجود در استان را بررسی کرده، برای ریشه‌کن کردن آنها برنامه‌ریزی و مصوبات داشته و نسبت به مسائل مطروحه در این شورا پیگیری مجدانه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی و اعضای آن دیدبان‌هایی هستند که باید گاهی با نگاه انتقادی به آنها نگریسته شود؛ زیرا شورای فرهنگ عمومی وقتی موفق خواهد شد که انتقادپذیر ببوده و انتقادهای خیرخواهانه را برای اصلاح امور به کار ببندد.

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع) افزود: امیر مؤمنان علی (ع) فرمود: «الانصاف یرفع الخلاف و یوجب الاعتلاف»؛ یعنی اگر فرهنگ انصاف در جامعه گسترده شود اختلاف‌ها رفع و دلها به یکدیگر نزدیک خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ غنی و ناب داشته باشیم باید در همه زمینه‌ها و امورات زندگی فردی و اجتماعی خود انصاف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: انصاف شالوده فرهنگ عمومی جامعه است و اگر انصاف در جامعه رواج پیدا کند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروزه مسائل سیاسی ما را به بی‌انصافی کشانده و این مسأله فرهنگ را به مظلومیت برده است؛ به‌گونه‌ای که این بی‌انصافی گریبان گیر برخی از مسؤولان و مدیران سیاسی کشور هم شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از مدیران و مسؤولان نهادهای مختلف خواست تا در امر ساخت فرهنگ عمومی جامعه هر هنری دارند به خرج دهند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تمدن نوین اسلامی در کل دنیا باشیم./9314/202/ب3

ارسال نظرات