۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۵۹۵۴۶
حجت الاسلام مرادی:

ذکر مصیبت حضرت رقیه مهربانی را در جامعه افزایش می دهد

کارشناس رسانه ملی نا مهربانی نسبت به کودکان در جامعه را ناشی از دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: کسی که برای کتک خوردن یک دختر در جنگ گریه می کند به فرزند خود در خانه کتک نمی زند و این سبب کاهش خشونت در جامعه می شود.
حجت الاسلام شهاب مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس صدا  سیما، در برنامه عطر عاشقی که عصر امروز با حضور خانواده شهدای مدافع حرم یزد به صورت مستقیم از حرم امامزاده سید جعفر محمد یزد از شبکه 5 سیما پخش شد، با بیان این که ما دین خود را در تمام ایران از امام زادگان داریم، اظهار داشت: هر مسلمانی باید احساس بدهکاری به امامزادگان داشته باشد.

وی با بیان این که فضایی که در آغاز ورود اسلام به ایران فرماندهان اسلام به مردم معرفی کردند با اسل م ناب محمدی متفاوت بوده است، خاطرنشان کرد: امام زادگان که بعضا قبل از ورود امام رضا(ع) به ایران آمدند پایگاه اصلی دین داری و تدین مردم و آشنایی مردم با اسلام ناب بوده اند و امروز هم پایگاه های دینمداری و شجاعت و غیرت هستند.

حجت الاسلام مرادی افزود: یکی از امام زادگانی که خیلی محترم است حضرت رقیه خاتون است که دختر سه ساله ای هستند که در فراق پدر درشام از دنیا رفتند و افراد زیادی از ایشان حاجت گرفته اند و برخی از علما حتی گفته اند که تمام مصیبت اسرا در حضرت رقیه خلاصه می شود.

وی با اشاره به هجمه هایی که به برخی ارادت ورزی ها به حضرت رقیه(س) می شود، ابراز داشت: این هجمه ها هوشمندانه نبود زیرا مجالسی که برای این حضرت برگزار می شود اثر شگرفی که در سلامت فکر خانواده ها و جامعه دارد و خیلی از مردم دین داری های خود را از همین مجالس خانگی دارند.

کارشناس رسانه ملی اظهار داشت: یکی از برکات علاقه به حضرت رقیه(س) و توسل به ایشان این است که انسان را مهربان می کند زیرا کسی که برای کتک خوردن یک دختر در جنگ گریه می کند به فرزند خود در خانه کتک نمی زند و این باعث کاهش خشونت در جامعه می شود.

وی نا مهربانی نسبت به کودکان در جامعه را ناشی از دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: جامع جهانی که دائما به انسان ها درس خشونت می دهد نیاز به تلنگر هایی برای مهربان بودن دارد و روضه حضرت رقیه عاملی برای نشر مهربانی در جامعه است.

دهه اول صفر به امام حسن مجتبی اختصاص داده شود

حجت الاسلام مرادی با بیان این که شهادت اما حسن مجتبی(ع) به نقل معتبر در هفتم صفر است، تصریح کرد: ما باید دهه اول صفر را اختصاص به امام حسن(ع) بدهیم زیرا امام مجتبی بسیار غریب است و این مجالس مقدمه مناسبی است که مردم با آثار و اندیشه اهل بیت(ع) آشنا شوند و دوست و دشمن را متوجه به اهل بیت(ع) می کند.

کارشناس رسانه ملی با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی به ثواب زیارت امام حسین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: در روایت داریم که اگر مؤمنی کربلا نرود و از دنیا برود با ایمان ناقص از دنیا رفته است؛ حتی فقرا هم باید تمام سعی خود را بکنند و حتما به کربلا بروند زیرا این سفر آثار بسیاری در دنیا و آخرت برای انسان دارد.

نباید مانع ازدواج همسران شهدا شد

وی در پایان خانواده های شهدا را نیازمند توجه دانست و گفت: خانواده های شهدا نباید مانع ازدواج همسران شهدا شوند بلکه باید همسران شهدا را تشویق به ازدواج کنیم؛ ما در اسلام جعفر طیار را داریم که بعد از او همسرش با ابوبکر ازدواج کرد زیرا این سنت پیامبر(ص) است و نکته ای است که همه ما موظف به توصیه به آن هستیم تا این فرهنگ در جامعه جا بیفتد./843/202/ب3

ارسال نظرات