۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۵۹۴۱۸
آیت الله علوی گرگانی:

شهادت آغاز حیات جاودانه و ابدی است/ لزوم توجه بیشتر به خانواده های شهدا

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر لزوم تبیین بیش از پیش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه تاکید کرد و شهادت را آغاز یک حیات جاودانه و ابدی دانست.
دیدار فرمانده سپاه گلستان با آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پنج شنبه شب در دیدار سردار صادقی فرمانده سپاه استان گلستان، گزارش ارائه شده از سوی وی را مثبت و بشارت دهنده خواند.

وی در ادامه بر لزوم تبیین فرهنگ جهاد و شهادت برای جامعه بویژه نسل جوان تاکید کرد و افزود: نکته مهم این است که ما فرهنگ شهادت را به طبقه نسل جوان بفهمانیم که شهادت مرگ نیست بلکه آغاز یک حیات جاودانه و ابدی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: بیش از سی و هفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و بحمدلله در هر مناسبتی یاد و خاطره شهدا گرامی داشته می شود.

وی با استناد به آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» به تبیین جایگاه رفیع و برجسته شهدا پرداخت.

استاد خارج حوزه علمیه قم گفت: شهدای ما هم خودشان زنده اند وهم جامعه را زنده نگه می دارند.

وی همچنین بر لزوم توجه به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران تاکید و تصریح کرد: خانواده های شهدا به هیچ وجه نباید احساس کمبود کنند؛ این مساله در سیره اولیای الهی و اباعبدالله الحسین(ع) نیز مشهود است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان برای دست اندرکاران برگزاری نخستین کنگره 4 هزار شهید استان گلستان آرزوی موفقیت کرد و برگزاری این کنگره را دارای آثار و برکات متعدد برای استان دانست.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار که همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی در قم برگزار شد، سردار صادقی جزییات برگزاری نخستین کنگره ملی 4000هزار شهید استان گلستان که همزمان با 25آذرماه مصادف با15ربیع الاول سالروز ولادت پیامبرگرامی اسلام و امام صادق(ع) در گرگان برگزار می شود را تشریح کرد.

وی در ادامه گفت: در طول این ایام برنامه های فراوان در سراسر استان گلستان برگزار می شود و هدف از این برنامه نیز کمک کردن به فرهنگ اسلامی در استان است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات