۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۵۹۱۷۹

چند خبر کوتاه از سیستان وبلوچستان

ثبت 96 وقف جدید از ابتدای سال 95 تاکنون، اسکان و پذیرایی از 16 هزار زائر پاکستانی در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) در ورودی شهر زاهدان و همچنین برگزاری مسابقه عکس 13 آبان در دانشگاه سیستان وبلوچستان از عناوین اخبار کوتاه سیستان وبلوچستان در این هفته است.
خبر کوتاه

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 96 وقف در سطح استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که نشان از رشد فرهنگ وقف و نهادینه شدن این سنت حسنه در میان مردم شیعه و سنی استان دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: وقف توسط مردم و برای مردم اجرا می شود که در این راستا دولت تنها نقش مدیریتی و نظارتی داشته و تنها به عنوان امانتدار نیات واقفان را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف و اطلاع رسانی مطلوب در این زمینه و استفاده بیشتر از انجمن یاوران وقف در استان، افزایش موقوفات و بهره‌مندی بیشتر جامعه از خدمات و مواهب خیر اندیشی و نیکوکاری واقفان در استان را دربردارد.

حجت‌الاسلام تدینی در پایان افزود: خوشبختانه با تلاش مجموعه اوقاف استان و فعالیت انجمن یاوران وقف، آمار موقوفات استان رو به افزایش است و همچنین همه این موقوفات در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است.

اسکان 16 هزار زائر پاکستانی در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان

حجت‌الاسلام هاشم رعنایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان بیان کرد: 16 هزار زائر پاکستانی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی وارد مرزهای سیستان وبلوچستان شده‌اند تا از طریق ایران، راهی کربلا شوند.

وی اظهار کرد: زائران پاکستانی در بدو ورود به استان، در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) ساکن می‌شوند که در حال حاضر، تنها محل اسکان و پذیرایی زائران و مسافران خارجی است که به قصد زیارت و غیره از جنوب شرق وارد کشور می‌شوند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه زاهدان افزود: اکثر میهمانان خارجی وارد شده به این موقوفه به منظور زیارت امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و تشرف به عتبات عالیات می باشند و پرسنل مدیریتی و فرهنگی موقوفه امام رضا(ع) کار بسیار مهم و ارزشمندی را اولین برخورد این زائران با ایران و نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهند.

برگزاری مسابقه عکس 13 آبان در زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مسابقه عکاسی ۱۳ آبان ویژه دانشجویان دختر در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این مسابقه تا 15 آبان مهلت دارند تصاویر خود را به شماره تلگرام ۰۹۳۹۲۱۷۸۷۶۸ ارسال کنند.

عکس‌های ارسالی باید بصورت دیجیتال و با فرمت JPG باشد؛ تصاویر رنگی، سیاه و سفید، تک رنگ، افکت‌دار نیز پذیرفته می‌شود؛ همچنین شرکت کنندگان می‌توانند از دوربین و یا گوشی موبایل جهت عکس برداری استفاده کنند.

تصاویر ارسالی داوری می‌شود و در پایان، به 6 نفر از دانشجویانی که بهترین عکس‌ها را تهیه کرده باشند، جوایز نفیسی به رسم یادبود اهدا خواهد شد./831/303/ب2

ارسال نظرات