۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۵۹۱۳۳
آیت الله مجتهد شبستری:

عده ای در داخل با ادعای روشنفکری می خواهند فرش قرمز برای آمریکا پهن کنند

امام جمعه تبریز گفت: طبعیت آمریکا و امپریالیسم جهانی سلطه و تحقیر ملتها است، عده ای در داخل با ادعای روشنفکری و آزاداندیشی می خواهند فرش قرمزی برای ورود آمریکا به کشور پهن کنند، این خیانت به ملت ایران است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار مسؤولان و دانشجویان مؤسسه آموزش عالی سراج با اشاره به سالروز یوم الله ۱۳ آبان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و دانشجو، اظهار داشت: یکی از امتیازات دانشگاه اسلامی مسأله استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه وظیفه همه مسلمانان است که با زورگویان و ستمگران مبارزه کنند، بیان داشت: در متون دینی ما نیز آمده است پروردگار متعال مستضعفان را دوست داشته و نسبت به مستکبران غضب دارد و از این رو بایستی مسلمانان استکبارستیز بوده و طرفدار مستضعفان باشند.

امام جمعه تبریز دانشگاه را مرکز جوش و خروش جوانان دانشجو دانست و تصریح کرد: نسل جوان دارای جوش و خروش فوق العاده ای است که در افراد میانسال و کهنسال وجود ندارد و سنین جوانی ایجاب می کند تا این احساسات پاک در جوانان بروز کند، باید این جوش و خروش را در استکبارستیزی متجلی کرد.

وی با اشاره به فعالیتهای استکبارستیزی حوزه های علمیه و دانشگاه ها در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر استکبارستیزی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها که تحقق عینی داشت، جنبش دانشجویی بر علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی است که در دانشگاه ها حرکتی عظیم به وجود آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری علم و دانش را عامل عزت و اقتدار دانست و افزود: کسی که دارای معلومات است، این معلومات ایجاب می کند زیر بار ذلت نرود و با ستمگران و ظالمان ستیز و مبارزه کند، دشمن تلاش دارد روحیه استکبارستیزی نسل جوان و دانشگاهی را به روحیه به تفاوتی مبدل کند.

وی هدف آمریکا را به زیر سلطه کشیدن جهان سوم و کشورهای منطقه دانست و افزود: قبل از ۲۸ مرداد ایران، انگلیس در رأس استکبار قرار داشت و منابع و ثروتهای طبیعی ایران مانند نفت را به تاراج می برد، بعد از کودتای ۲۸ مرداد این آمریکا بود که با سر کار آوردن محمدرضای پهلوی این ملت را زیر سلطه و ظلم خود برد و این آغازی بر توطئه های استکبار جهانی علیه ایران بود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام، ابراز داشت: متأسفانه دیده می شود برخی که در جریان تسخیر لانه جاسوسی بودند امروز خسته و درمانده شده و به سوی آمریکا روی آورده اند و صحبت از مذاکره و سازش با آمریکا را مطرح می کنند.

وی با تأکید بر تشکیل کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، آن را مفید و عامل ترقی فکری و علمی در دانشگاه ها دانست و گفت: طبعیت آمریکا و امپریالیسم جهانی سلطه و تحقیر ملتها است، عده ای در داخل با ادعای روشنفکری و آزاداندیشی می خواهند فرش قرمزی برای ورود آمریکا به کشور پهن کنند، این خیانت به ملت ایران است./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات