۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۵۹۰۹۵
مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان:

هدف دشمن، نابودی حکومت اسلامیِ مبتنی بر تفکر شیعی است

حجت الاسلام حائری نابودی حکومت اسلامی مبتنی بر تفکر شیعی را از اهداف دشمنان در عصر فعلی خواند و گفت: در زمان حال، دشمنان به بهانه مسائل حاشیه ای و فرعی همچون انرژی هسته ای، مباحث موشکی و حقوق بشرکشور را تحت فشار قرار می دهند.
حجت الاسلام حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان امروز به همراه معاونان این مرکز با حضور در مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد با طلاب و اساتید این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان ضمن تسلیت ایام ماه صفر به وقایع و اتفاقات صدر اسلام اشاره کرد و گفت: از مهم ترین وقایع و جنایاتی که در تاریخ صدر اسلام اتفاق افتاد تغییر جریان امامت و رهبری از سوی دشمنان اسلام بود.

وی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین، اظهار داشت: گرفتاری و بدبختی های امت اسلامی به دلیل این است که امت اسلامی به قرآن و عترت به عنوان دو بال رشدی که رسول خدا(ص) تعیین کرد تمسک نجسته اند.

حجت‌الاسلام حائری ریشه و اساس کار مشکلات جامعه اسلامی را انحراف جریان رهبری دانست و ابراز داشت: خداوند متعال که برای رهبری امت، ائمه اطهار(ع) را پیش بینی کرده بود ولی مردم نادان، این شعبه های نور را رها کردند و در دام بدترین ظلمتها و حکومت های جائر و ستمگر گرفتار شدند.

وی تنزل جایگاه امامت در بین مردم را از دیگر حربه های دشمن دانست و افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف دنیوی جایگاه امامت را در بین مردم تنزل داد و بین مردم و امامت فاصله ایجاد کرد که این مسأله در زمان امام سجاد(ع) به حدی رسید که مردم حتی به عنوان یک عالم دین هم به امام رجوع نمی کردند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، نابودی حکومت اسلامی مبتنی بر تفکر شیعی را از اهداف دشمنان در عصر فعلی خواند و ادامه داد: در زمان حال، دشمنان به بهانه مسائل حاشیه ای و فرعی همچون انرژی هسته ای، مباحث موشکی و حقوق بشر کشور را تحت فشار قرار می دهند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی دشمن براندازی حاکمیت دین، روحانیت، مرجعیت، ولایت فقیه و در نهایت حکومت حضرت مهدی (عج) حکومت واحد جهانی است.

حجت‌الاسلام حائری با تاکید بر سفارش طلاب به مطالعه تاریخ، افزود: مطالعه دو مقطع تاریخی برای همه ما لازم است، اول صدساله اول صدر اسلام و دوم صدسال اخیر، این دو مقطع تاریخی شباهت‌های بسیاری با هم دارند و سبب روشنگری و بصیرت افزایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارش از فعالیت‌های مرکز خدمات، اظهار داشت: مرکز خدمات در زمینه های مختلف از جمله خدمات فرهنگی، رفاهی و درمانی فعالیت دارد و تمام تلاش در این مرکز، ارائه خدمات هر چه بهتر به طلاب است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به هدفمندی خدمات در این مرکز، گفت: افزایش خدمات در مرکز به صورت هدفمند و با توجه به امتیازات طلاب انجام می‌شود.

وی با اشاره به اولویت نخبگان حوزه در ارائه خدمات، تاکید کرد: تمام سعی بر این است که در حد توان، مشکلات مرتبط را حل کنیم تا نخبگان بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل علم بپردازند.

گفتنی است، پاسخگویی به سوالات طلاب، به همت مدیر مرکز خدمات و معاونان این مرکز، از برنامه های دیگر این دیدار بود./201/859/ب1

ارسال نظرات