۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۵۹۰۴۴
آیت الله سعیدی:

13 آبان ماه ماهیت سازش ناپذیری انقلاب را به اثبات رساند

تولیت آستان مقدس قم با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب با ماهیت شرقی و غربی نبوده بلکه ماهیت انقلاب از همان ابتدا مشی اصیل اسلامی و استکبار ستیزی و عدم سازش با طاغوت ها بوده است، گفت: 13 آبان ماه ماهیت سازش ناپذیری انقلاب را برای جهانیان به اثبات رساند.
امام جمعه قم ؛ آیت الله سید محمد سعیدی آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان پیشکسوت استان قم در حرم حضرت معصومه(س) بر حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه تاکید کرد.

وی با اشاره به این که 13 آبان ماه بنابر فرموده امام خمینی(ره) دومین انقلاب پس از انقلاب اسلامی ایران در تاریخ  این کشور است، گفت: انقلاب اول یعنی انقلاب امام خمینی(ره) سیلی محکمی بر صورت طاغوت  زد و هر گونه سازش با طاغوت را رد کرد و انقلاب دوم یعنی 13 آبان ماه نه تنها استکبار را نفی کرد بلکه برای همیشه آن را تحقیر کرد و پوشالی بودن قدرت آمریکا را به عنوان بزرگ ترین  مستکبر جهان زیر سوال برد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب با ماهیت شرقی و غربی نبوده بلکه یک انقلاب با ماهیت اصیل اسلامی است، افزود: اسلام ذاتا استکبار ستیز و طاغوت ستیز بوده و هرگز طاغوت و حکومت های طاغوتی را به رسمیت نشناخته است.

تولیت آستان مقدس قم با تاکید بر این که جوانان پیرو خط امام برای همیشه لانه فساد را در کشور نابود کرده و ماهیت شیطان صفتی آمریکا را به جهانیان نشان دادند، تصریح کرد: آمریکایی ها  زمانی در این کشور از چنان قدرتی برخوردار بودند که شاه و وزیر و افراد تأثیرگذار را عوض می‌کردند ولی به برکت انقلاب آبان ، برای همیشه نه تنها طاغوت و مستکیر را نفی شد بلکه زمینه دخالت او نیز برای همیشه از بین رفت و 13 آبان ماه مانند یک شمشیر دست در آستین آمریکا را قطع کرد.

آیت الله سعیدی با تاکید بر این که پست و مقام دنیوی و عوض شدن آن از ماهیت زندگی مادی است، ادامه داد: مهم این است که انسان به این پست و مقام دل نبسته و به هر پست و مقامی به عنوان ابزار خدمت به مردم نگاه کرده و از آن در راستای رسیدن به اهداف متعالی اسلام استفاده کند.

تولیت آستان مقدس قم با تاکید بر این که بیت المال و اموال دولتی امانت در دست مسؤولان است، گفت: آنها باید از این امانت ها به خوبی نگهداری کرده و در هنگام پایان ماموریت خود در آن پست و مقام اموال دولتی و بیت المال را به درستی به جایگاه اول آن بازگردانده و میراث داران خوبی باشند.

وی افزود: افراد بازنشسته در مسؤولیت های مختلف بهترین مشاوران برای مدیران و کارگزاران جدید هستند و باید تجربه گذشتگان را چراغ راه خود قرار داده  و از تجربه آنها برای اداره هر چه بهتر کشور و پست های مدیریتی کمک گرفت.

وی با تأکید بر این که می‌توان با در اختیار گذاشتن تجربیات راه دیگران را آسان کرد، یادآور شد: اساتید، مراجع و علما از جمله افرادی هستند که در زندگی خود هرگز بازنشستگی را تجربه نکرده و همواره در خدمت مردم خواهند بود./837/پ202/ج

ارسال نظرات