۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۵۸۷۲۱
مسؤول مدارس امین کشور:

1600 مدرسه امین در سطح کشور فعالیت می‌کنند

مسؤول مدارس امین کشور از وجود یک هزار و ۶۲۳ مدرسه امین خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت آموزش و تولید محتوا مناسب از سیاست‌های مدیریت این مدارس باحضور یک‌هزار و ۶۲۳ روحانی در کشور است.
مسئول مدارس امین کشور

به گزارش خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام حسین مردان‌پور شامگاه دوشنبه در همایش مبلغان و مدیران مدارس مجری طرح امین، به میزبانی تالار فرهنگیان دامغان ضمن اشاره به روند شکل‌گیری مدارس امین کشور، ابراز داشت: فعالیت این مدارس از سال ۸۶ با حضور پنج روحانی در سطح مدارس آغاز شد که در حال حاضر یک هزار و ۶۲۳ روحانی در مدارس امین فعالیت دینی و فرهنگی دارند.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف و رسالت های مبلغان در مدارس امین بالابردن سطح آگاهی و معلومات دینی دانش آموزان است که در این راستا باید بیشتر تلاش کنند.

مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم همچنین به نقش مدارس امین پرداخت و گفت: جایگاه این مدارس بسیار مقدس و با ارزش قلمداد می شود و از باقیات و صالحات محسوب است که توسط آموزش و پرورش با همکاری  حوزه های علمیه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام مردان‌پور با تاکید بر اینکه یک جامعه شیعه باید الگوی دیگر جوامع باشد، ابراز داشت: مبلغان دینی به عنوان سفیران اهل بیت(ع) باید با بیان معارف دینی سطح جایگاه جامعه اسلامی را افزایش دهند.

وی افزود: آموزش و پرورش دارای گستره جغرافیایی بسیار بالا و نیروی انسانی خوبی است که می تواند در تربیت صحیح و درست نیروی انسانی به عنوان سرمایه کشور نقش خود را پر رنگ کند.

جامعه در بطن آموزش و پرورش پویا و حوزه علمیه توسعه یافته رشد و ترقی پیدا می کند

مسؤول مدارس امین کشور با بیان اینکه بهترین دوران تربیت کودکان در آغاز ورود به مدارس شکل می گیرد، گفت: جامعه در بطن آموزش و پرورش پویا و حوزه علمیه توسعه یافته رشد و ترقی پیدا می کند چرا که آینده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور در گرو رشد صحیح و درست تربیت دانش آموزان است و باید از فرصت ها برای رشد و تربیت صحیح و بالابردن سطح معلومات و آگاهی دینی ایشان به خوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام مردان‌پور با بیان اینکه در انجام کار و فعالیت‌های سیاسی باید خدا نیز دیده شود و تربیت فرزند نیز کار خدایی است که نباید این مقوله مهم و با ارزش را فراموش کنیم، ابراز داشت: جهل برای انسان نوعی ضعف به حساب می آید و دانش یک قدرت عظیم، لذا هرکه از راه خدا سستی کند از گروه شیعه به دور است و یک مسلمان باید دانش و اطلاعات خود را بیش از گذشته افزایش دهد.

وی از اجرای طرح تربیتی برای نخستین بار در سطح مدارس امین خبر داد و اظهار داشت: تبلیغ دین انتقال نور است و تا مبلغ خود دارای نور نباشد نمی تواند مبلغ خوبی باشد لیکن مبلغان تا زمانی که خودش عامل نباشد نمی تواند انتقال دهنده خوبی به دیگر افراد جامعه باشد و در این راستا طرح آموزش مبلغان برای مدارس امین در سال آتی کلید خواهد خورد.

مسؤول مدارس امین کشور گفت: اگر مدیر و معلم و فضای فیزیکی مدارس یک محیط همگرایی را ایجاد کند می توانیم به تعلیم و تربیت درست و صحیح دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور موفق و پیروز بیرون آئیم.

50مدرسه امین در دامغان وجود دارد

مدیر آموزش و پرورش دامغان نیز از وجود ۵۰ مدرسه امین در این شهرستان خبر داد و گفت: از ۱۳هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در ۱۰۰ آموزشگاه شهرستان، ۱۱هزار و ۷۰۰ دانش آموزان تحت پوشش و مخاطب روحانیان در مدارس امین هستند.

حجت الله رستمیان اضافه کرد: ۵۰ روحانی مبلغ و مبلغه در سطح دامغان و در قالب طرح‌های مدارس امین، مشاور مذهبی، امیدان و روشنا در طول سال تحصیلی با آموزش و پرورش همکاری دارند.

وی از وجود ۷۰ امام جماعت در سطح مدارس دامغان خبر داد و افزود: از ۱۰۰ آموزشگاه تحصیلی شهرستان ۸۵ آموزشگاه نماز ظهر و عصر را اقامه می کنند.

گفتنی است، در این همایش از برخی مبلغان طرح امین دامغان تقدیر شد./977/101/ب2

ارسال نظرات