۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۵۸۶۹۶
مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا خبر داد؛

ارسال نخستین محموله نذورات اربعین از مازندران

نخستین محموله نذورات مردم مازندران از سوی ستاد اربعین راهیان کربلا برای مراسم اربعین حسینی ارسال شد.
اعزام نذورات مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین ارسال نذورات مردم مازندران برای اربعین

محمد حسین طبرستانی، مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران شب گذشته در حاشیه ارسال نخستین محموله نذورات مردم مازندران برای مراسم اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، گفت: این محموله شامل بیش از هفت تن برنج، مقادیر قابل توجهی مرکبات، روغن، حبوبات، لوازم آشپزخانه، پتو، موکت، لوازم برقی، منبع آب، تجهیزات و امکانات تاسیسات و مواد غذایی و شیرینی است که در قالب یک دستگاه تریلی کانتینر به کربلای معلا ارسال گردید.

وی افزود: امسال ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا دو موکب به نامهای فاطمه الزهرا(س) و الشباب العلویون مازندران در کربلای معلا برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می کند.

مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با اشاره به اعزام سه گروه از خادمان اربعین از سوی این ستاد، خاطرنشان کرد: جهت ایجاد زیرساخت های لازم برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی شامل، برپایی خیمه ها، آشپزخانه سیار، حسینیه، درمانگاه امام سجاد(ع)، سرویس های بهداشتی در کربلای معلا تاکنون سه گروه از خادمان فنی و حوزه عملیات این ستاد به کربلای معلا اعزام شدند.

وی ادامه داد: امسال در موکب های این ستاد بیش از 130 خادم، وظیفه خدمت رسانی به زائران را بر عهده خواهند داشت و امکان اسکان 3 هزار نفر از زائران فراهم می شود.

طبرستانی با بیان این مطلب که طی پنج روز امکان اسکان زائران مازندرانی در ایام اربعین از سوی این ستاد فراهم می شود، تصریح کرد: طی رایزنی های فشرده با استانداری کربلا و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، مکانی مناسب در نزدیک حرم مطهر سیدالشهدا(ع) برای اسکان و پذیرایی زائران فراهم شده است.

وی به برنامه های فرهنگی این ستاد در ایام اربعین پرداخت و افزود: طی پنج شب در حسینیه این ستاد مراسم باشکوه عزاداری با سخنرانی وعاظ مطرح کشور و مداحان شاخص با یاد شهدای مقاومت اسلامی در سراسر جهان و مدافعان حرم برگزار می شود.

مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا از تدارک مراسم دسته روی زائران موکب های این ستاد در حرم های مطهر سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و گفت: امسال برای دومین سال با اخذ مجوزهای لازم از عتبه های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) دسته روی باشکوه زائران مازندرانی در کربلای معلا برگزار می شود.

وی با اشاره به شکل گیری خادمان رسانه ای اربعین، گفت: با همکاری و همراهی کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور، فعالان رسانه ای حوزه اربعین از سوی این ستاد به دوره آموزشی در شهر مقدس قم اعزام شدند و هم اکنون در حال فراخوانی از فعالان در حوزه هایی مانند خبرنگاری، ساخت کلیپ و فیلم، مستند سازی و فضای مجازی با محوریت اربعین حسینی هستیم.  

طبرستانی با تقدیر از همراهی خیران و مردم ولایی مازندران در اهدای نذورات و هدایا برای زائران اربعین، اظهار داشت: این ستاد همچنان نیازمند برای اقلامی نظیر برنج، گوشت قرمز، مرغ، و کابل و تجهیزات روشنایی است.

وی ادامه داد: آخرین گروه از خادمان اربعین به همراه مرحله نهایی نذورات مردم مازندران برای مراسم اربعین تا تاریخ 18 آبان امسال اعزام می شود./1313/302/ب2

ارسال نظرات