۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۴۵۸۶۹۵
استاد حوزه علمیه:

زنان و فرزندان ما در سایه امنیت کشور، عافیت دارند

استاد حوزه علمیه در حرم رضوی گفت: امنیت به عنوان بالاترین نعمت الهی سراسر کشور را فراگرفته است و ما نگران نوامیس و کودکان خود در خیابانهای شهر نیستیم.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، اظهار کرد: امام صادق(ع) برای شیعیان خود نامه ای نوشتند و درباره آن به «مدارست»، «نظر»، «تعهد» و «عمل» امر فرمودند.

وی افزود: بنا به این چهار دستور امام، شیعیان باید متون رساله ایشان را به صورت درسی فرا گیرند، در آن دقت و تأمل کنند، با صداقت عهد و پیمان ببندند که آن را ترک نکنند و در نهایت به هر چه از آن متوجه شدند، عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: شیعیان وقتی این نامه را از امام صادق(ع) دریافت کردند آن را رونویسی و تکثیر کردند و هر خانواده ای آن را در محلی که نماز می خواندند، گذاشتند و پس از نماز مباحثه و مدارسة می کردند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در این نامه امام صادق(ع) خطاب به شیعیان توصیه کرده اند که از خداوند چهار چیز «عافیت»، «پرهیزگاری»، «وقار»، «سکینة و آرامش» طلب کنید.

وی با بیان اینکه عافیت به معنای سلامت جسم و مهم تر از آن سلامت روح است، ابراز کرد: در دل عافیت «امنیت» خوابیده است یعنی از خدای متعال سلامت فردی و اجتماعی و امنیت بخواهیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: توجه داشته باشیم که اطراف کشور ما هر روز و هر شب جنگ و خونریزی است که به واسطه آن عده زیادی از کوچک و بزرگ، کودک و زنان بی گناه کشته می شوند.

وی مطرح کرد: امنیت به عنوان بالاترین نعمت حضرت حق تعالی سراسر کشور ما را فرا گرفته است؛ ایران با حاکم بون امنیت در آن، معدود بودن حادثه و پیشآمدهای خطرناک کشوری امن و آرام است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری متذکر شد: ما نگران نوامیس و کودکان خود هنگام خروج از خانه نیستیم، این نعمت ها را به فراموشی نسپارید و شکر آن را به جا آورید که در غیر این صورت خداوند نعمتش را از ما می گیرد.

وی با اشاره به مراقبت و پرهیز در رفتار، ابراز کرد: از لقمه حرام پرهیز داشته باشید لقمه حرام نه تنها توفیق عبادت را از خود انسان می گیرد بلکه در نسل شما تأثیرگذار است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: از خداوند بخواهید که موقر باشید یعنی در جامعه با وقار و سنگین ظاهر شوید نه جلف، سبک سر، بی بندوبار و بی ادب چرا که بی بندوبارها وقار ندارند.

وی با اشاره به طلب سکینه از خداوند، بیان کرد: آرامش داشته باشید و از اضطرار، اضطراب، پریشان حالی و نگرانی به دور باشید که در پی آرامش آسایش حاصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: مخاطب نامه امام صادق(ع) نه تنها شیعیان عصر خودشان بلکه مشمول همه شیعیان در همه دوران و اعصار می شود در نتیجه ما هم مخاطب این نامه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ما نیز مخاطب نامه امام صادق(ع) قرار می گیریم، افزود: هرگاه به توصیه های امام در این نامه عمل کنیم آن وقت شیعه علی(ع)، پیروی قرآن و سنّت خاتم الانبیاء شده ایم و به کمالی که خداوند از بنده اش انتظار دارد، می رسیم./1308/202/ب2

ارسال نظرات