۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۵۸۴۶۳
تحلیلگر مسائل سیاسی:

عضویت آل سعود در شورای حقوق بشر حادثه ای تلخ برای سازمان ملل است

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به این که عضویت عربستان سعودی در شورای حقوق بشر کمکی به بهبود وجهه آن نخواهد کرد، گفت: عضویت آل سعود حادثه ای تلخ است که جایگاه و شأن سازمان ملل را به شدت کاهش داده است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیل گر مسائل سیاسی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عربستان سعودی در نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان سرآمد همگان است، گفت: حضور این رژیم در شورای حقوق بشر به بهبود چهره آل سعود که با پرداخت رشوه به کشورهای فقیر به عضویت مجمع عمومی سازمان ملل درآمده است، کمک نمی کند؛ در حالی که تصور آل سعود بهبود وجهه خود با عضویت در چنین مجمعی است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این که رژیم صهیونیسم و آل سعود بدترین جنایت ها را علیه بشریت انجام دادند، افزود: دلارهای نفتی و حمایت های رژیم صهیونیستی سبب شده که رژیم آل سعود حاشیه امنی در عرصه بین المللی داشته باشد.

هانی زاده ابراز داشت: عضویت عربستان سعودی در شورای حقوق بشر حادثه ای تلخ که جایگاه و شأن سازمان ملل را به شدت کاهش داده است اما این عضویت چهره منفور عربستان سعودی را در نزد افکار عمومی بهبود نمی بخشد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به این که عربستان سعودی با شعار توجه به فعالیت زنان در گزینش شورای حقوق بشر شرکت و انتخاب شد، افزود: آل سعود فاقد قانون اساسی، حقوق بشر و سرکوب کننده زنان و مانع از حق رأی و رانندگی برای آنها است؛ اما به راحتی و با شعار توجه به زنان عضو مجمع عمومی سازمان ملل شد.

وی در پایان گفت: نه تنها حقوق بشر بلکه سازمان ملل با پذیرفتن عربستان سعودی جایگاه خود را از دست داده و این انتخاب خنده آور آن ها را به تزلزل کشانده است./302/9466/ب1

ارسال نظرات