۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۵۷۶۵۴
رييس دارالقرآن الكريم هرمزگان:

رشد ديني و معنوي نسل جوان نيازمند پرداختن به آموزه هاي قرآني است

رييس دارالقرآن الكريم هرمزگان با اشاره به اهميت و نقش قرآن در تربيت فرزندان، گفت: رشد ديني و معنوي نسل جوان نيازمند پرداختن به آموزه هاي قرآني است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ناصر جعفرزاده ریيس دارالقرآن الکریم هرمزگان عصر امروز در جمع حافظان قرآن کریم گفت: باید قرآن در تمام امور زندگی ما جاری و ساری شود٬ اگر چنین شد همه زندگی ما سراسر نور است.

وي در این همایش با اشاره به نقش مهم قرآن در زندگی  فردی و اجتماعی انسان افزود: امروز به برکت نظام اسلامی٬ جامعه ما در مسیر قرآن قرار گرفته٬ امروز توجه و تدبر به قرآن و حفظ راه آن از اهم فرائض است چراکه دشمنان در صدد ضربه زدن به آن هستند.

ريیس دارالقرآن الکریم هرمزگان با بیان اینکه آیات و روایات فراوانی بر نور بودن قرآن وجود دارد٬ گفت: قرآن کلام خداوند است و چون خداوند نور است٬ پس کلام او هم نور است.

جعفرزاده بيان كرد: طبق احادیث و روایاتی که از معصومین(ع) نقل شده٬ فراگیری قرآن‌ کریم بهترین چیزی است که می‌ تواند انسان را از مشکلات دنیوی و اخروی نجات دهد.

وی افزود: جهالت و بدی‌ های این جهان ظلمت و تاریکی است و انس با قرآن بهترین راه برای رهایی انسان از این تاریكي هاست.

رييس دارالقرآن الکریم هرمزگان، حفظ قرآن را یکی از راه‌ هایی انس با این کتاب آسمانی دانست و ابراز داشت: هنگامی که شروع به حفظ آیات قرآن می‌ کنیم رفته رفته انگیزه حفظ و لذت معنوی در ما بیشتر می‌ شود.

رييس دارالقرآن الكريم هرمزگان تصریح‌ کرد: هرچه بیشتر با قرآن مأنوس باشیم بر فضیلت‌ ها و خوبی‌ های ما افزوده می‌ شود و بالعکس به هر میزان از آن دور باشیم بیشتر در گمراهی و ضلالت فرو می‌ رویم.

جعفرزاده با بیان اینکه جوانان زمانی رشد دینی، معنوی و اخلاقی پیدا می‌ کنند که کلام خدا را در دل و جان خود زینت ببخشند، افزود: حفظ قرآن یکی از بالاترین ثروتهاي معنوی و کسی که با قرآن مانوس بوده و قرآن را حفظ و به آن عمل می‌کند از ثروت معنوی بالایی برخوردار است./202/851/ب1

ارسال نظرات