۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۷۵۵۲
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام:

برخی در داخل کشور اجازه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را نمی‌دهند

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی درون‌زا و دانش‌بنیان است اما متاسفانه در داخل کشور برخی اجازه نمی‌دهند اجرایی شود، گفت: موانع عملیاتی شدن اقتصاد اسلامی ساختارها، قوانین و فرهنگ است که باید برطرف شود.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در همایش عملیاتی کردن اقتصاد اسلامی در بستر اقتصاد ایران، که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: اقتصاد ایران بر اساس اقتصاد لیبرالی و سوسیالیستی است و هنوز به اقتصاد اسلامی ورود نکرده است.

وی افزود: با وضعیت فعلی اقتصاد ایران خالی از محتواست چراکه هنوز منتظر نظام سرمایه داری بین‌المللی است.

رضایی بابیان اینکه برای علاج اقتصاد ایران باید یک نهضت اقتصادی انجام شود، عنوان کرد: تجربه 38 سال گذشته نشان داده سیاست‌های اقتصادی کشورمان با ارزش‌های اسلامی در تضاد است، با اصلاح هیچ اتفاقی نخواهند افتاد بلکه باید یک نهضت اقتصادی بزرگ صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برگرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی الگویی بومی و علمی است که می‌تواند دشمن را شکست داده و الگوی الهام بخش از نظام اسلامی را ارائه کند.

وی افزود: امروز کره جنوبی با استفاده از سیاست اقتصاد مقاومتی بسیار از ما جلو افتاده است، اگر ما سیاست‌های رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنیم اقتصاد ایران پیشرفت خواهد کرد.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند آرمان‌های انقلاب را تحقق بخشد، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و دانش‌بنیان است اما متاسفانه در داخل کشور برخی اجازه نمی‌دهند اجرایی شود، موانع عملیاتی شدن اقتصاد اسلامی ساختارها، قوانین و فرهنگ است که باید برطرف شود.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: اقتصاد اسلامی اقتصادی سیاسی و اجتماعی است که بر اساس عقلانیت صوری و عمل شکل گرفته و با اقتصاد سیاسی متعارف در کشور ما تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه در نظام سرمایه‌داری رفتار عقلانی بر اساس ارزش‌ها و اعتقادات اهمیت ندارد، گفت: در نظام سرمایه‌داری منافع شخصی حاکم بر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است. در حالیکه در اسلام تصمیم‌گیری بر اساس عقل و اعتقاد است.

رضایی افزود: ارزش‌ها و اعتقادات بر رفتار و تصمیم مسلمان اثر دارد، عدالت بر کارکردهای اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار است، دولت اسلامی باید هدایتگر باشد و همچون سوسیالیست‌ها دخالتگر نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد اسلامی در ایران را می‌توان از دو طریق رفع موانع جنگ نرم و دادن طرح و ایده عملیاتی کرد./201/807/ب1

ارسال نظرات