۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۷۲۹۸
امام جمعه منوجان:

بزرگ ترین ضربه ها را نفاق بر پیکره اسلام وارد کرده است

امام جمعه منوجان با بیان اینکه نفاق بزرگ ترین ضربه ها را بر پیکره اسلام وارد کرده است، گفت: گروه انحرافی و نفاق همیشه از ظاهر علما به نام اسلام سوء استفاده می کند و امروز رسالت بسیار بزرگی بر دوش همه اندیشمندان و علمای اسلام است تا به گونه ای پرده برداری کنند تا جلوی دسیسه های بزرگ دشمن گرفته شود.
امام جمعه منوجان

حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین نقش علما و اندیشمندان جهان اسلام در مقابله با اندیشه های تکفیری پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه دشمنان اسلام یکی از برنامه هایشان این بوده که به نام اسلام با اسلام مبارزه کنند و این از همان روزهای نخستین بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بنام اسلام با اسلام مبارزه کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم شاهد این برنامه در قالب کفر هستیم، بیان کرد: نفاق از کفر هم بدتر است و متاسفانه نفاق بزرگ ترین ضربه ها را بر پیکره اسلام وارد کرده و امروزه شاهد دنیایی کفر و الحاد هستیم؛ که در جهان اسلام  مدیریت می کند.

امام جمعه منوجان تصریح کرد: گروه انحرافی و نفاق همیشه از ظاهر علما به نام اسلام سوء استفاده می کند و امروز رسالت بسیار بزرگی بر دوش همه اندیشمندان و علمای ناب اسلام است تا به گونه ای پرده برداری کنند تا جلوی دسیسه های بزرگ دشمن گرفته شود.

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: امروزه متأسفانه دشمن جهان اسلام را مبتلا به مسیر انحرافی بنام تکفیری کرده و زاییده آن عقیده تکفیری جهان اسلام به عنوان داعش است و البته همه مذاهب و اندیشمندان اسلامی در نقاط جهان همیشه با این مبارزه کردند.

وی ادامه داد: در بیشتر کشورهای اسلامی اعلام برائت از این گروه را داشتند اما این رضایت بخش نیست؛ به ویژه علما و اندیشمندان ما در مذهب اهل سنت می بایست بیشتر از این به میدان می آمدند، امادر بعضی از کشورهای اسلامی حضور علما قابل تقدیر است.

امام جمعه منوجان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در نقاط بلاد اسلامی دانشگاه های بزرگی وجود دارد که می توانند در این راستا نقش ایفا کنند و با صراحت کامل ملت های خود و جهان اسلام را از این موضوع آگاه کنند.

حجت الاسلام رضوانی افزود: همت والایی که نظام جمهوری اسلامی با برخوردهای خود با دشمنان اسلام در سطح بین المللی در جهان ایفا کرده است؛ امروز به یاری خدا روزهای آخر عمر تکفیری هاست که در جهان اسلام دسیسه های را به صراحت انجام می دهند.

وی عنوان کرد: دولتهای که خودشان را دایه حقوق بشر می دانند متاسفانه دایه ائتلاف علیه تکفیری ها را دارند و چه واضح در صحنه عملیات و کار و زار از آنان دفاع می کنند و به شهادت رسیدن عزاداران حسینی در کرکوک و به خاک و خون کشیدن مردم یمن نشانه این است که علمای اسلام باید بیدار شوند و تا کی سکوت خواهند کرد.

امام جمعه منوجان در ادامه به فرمایش گهربار امام علی(ع) در مورد علما اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند «علما مرزبانان عقیدتی جهان اسلام هستند» بنابراین این مرزبانان باید جلوتر از بدنه اسلام به فریاد اسلام برسند و در حقیقت در خط مقدم  قرار دارند.

حجت الاسلام رضوانی ابراز کرد: بنابراین می طلبد جهان اسلام به ویژه علمای اسلام در هر گروهی هستند برای نابودی تکفیری ها تلاش کنند و مردم نیز به خوبی کار خود را انجام دادند و جای خرسندی است که امت مسلمان عراق به ویژه ملت سنی در کنار ملت شیعه عراق دست در دست هم با وحدت، مهربانی و صمیمیت علیه دشمنان اسلام و تکفیری ها مبارزه می کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا متأسفانه تنها فریاد معدودی از علمای اهل سنت و اجماع شیعه به گوش می رسد و علمای جهان اسلام باید همراه با کسانی که در میدان های نبرد با کفر مبارزه می کنند به پا خیزند و در بحث عقیدتی با روشنگری های خود در جهان اسلام نقش ایفا کنند./302/9709/ب1

ارسال نظرات