۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۶۹۱۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

سازمان ملل ابزار سلطه و جنایت کشورهای استکباری است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه سازمان ملل ابزار سلطه و جنایت کشورهای استکباری چون آمریکا است، گفت: آمریکا و قدرتهای بزرگ زیر عناوینی چون حقوق بشر و حق وتو بزرگترین جنایتها را مرتکب می شوند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشار به سالروز تأسیس سازمان ملل متحد، گفت: سازمان ملل اگر در خدمت مردم کشورهای جهان گیرد یک مرکز و سازمانی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل باید مدافع حقوق بشریت در کل جهان باشد، ابراز داشت: باید در سازمان ملل از حق و حقوق ملتها و مستضعفان دفاع شود، این در حالی است که سازمان ملل کنونی خادم و مجری مقاصد ابر قدرت ها و وسیله سلطه و بهانه تجاوز به ملل مختلف و قتل و غارتها قرار گرفته است.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه سازمان ملل، یک سازمان تشریفاتی و فرمالیته است، افزود: خون انسان های مظلوم و بی پناه در فلسطین، لبنان، یمن، بحرین و دیگر نقاط جهان ریخته می شود و کودکان و زنان بی پناه زیر چکمه های استکبار جهانی و جنایتکاران با وحشیگری تمام له می شوند ولی همچنان این سازمان سکوت کرده و دم بر نمی آورند.

وی تصریح کرد: امروز مستکبران و قلدران جهانی با انتخاب واژه هایی همچون حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و دموکراسی و غیره در فکر فریب ملت ها هستند و متأسفانه برخیها نیز فریب خورده اند، بنابراین تا زمانی که این سازمان از حقوق مظلومان و مستضعفان عالم دفاع نکند، برای ما قابل قبول نخواهند بود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: سازمان ملل در حقیقت سازمان ملل ابرقدرتها است و با حق وتویی که در این سازمان به این قدرتها داده شده است، این امر بدیهی و مشخص است، با حق وتو این قدرتها برای خود حق کدخدایی و آقا بالاسری را قائل هستند و تلاش دارند همه دنیا را در سیطره خود بگیرند.

وی با بیان اینکه حق وتو از حکومت جنگل بدتر است، ادامه داد: در واقع سازمان ملل خادم و مجری مقاصد ابرقدرتها است و تا زمانی که این سازمان از حقوق مظلومان و مستضعفان عالم دفاع نکند، غیر قابل قبول است، ابرقدرتهای مستکبر جنایتکار در جهان با مخفی شدن پشت واژه هایی چون حقوق بشر به جنایتهای بزرگی در جهان دست می زنند.

امام جمعه اهر افزود: نمونه این عملکردهای دو پهلو ائتلاف دروغین آمریکا بر علیه داعش است که از طرفی در ظاهرا تصمیم به از بین بردن تروریستها در سوریه و منطقه دارند اما از طرف دیگر زیر چتر این دروغ حمایتهای پنهانی خود را از گروه تروریستی داعش انجام می دهند و به دنبال سیاستهای کثیف خود هستند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل همکار و همیار استکبار جهانی و سیاستهای خصم آلود آنها در جنایت و چپاول ملتهای مظلوم است، ادامه داد: باید ساختار و شیوه سازمان ملل تغییر یابد و حق وتویی که برای کشور های قدرتمند در نظر گرفته شده است از ساختار مدیریتی این سازمان باید برداشته شود./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات