۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۵۶۸۷۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب سلامت انتخابات را تضمین می کند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این‌که سیاست‌های انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همه مسؤولان و دستگاه‌های تصمیم گیر کشور لازم الاجرا است، گفت: این سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم قانون را دارد که همه دستگاه‌ها باید براساس این سیاست‌ها رفتار کنند.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی نوشهر با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: فلسفه این کار ارتقای سلامت انتخابات، قانون‌گرایی بیشتر، شفاف‌سازی نسبت به منابع مالی انتخابات و رعایت عدالت بیشتر است.

وی افزود: در هر حال گاهی دشمنان از این برنامه‌ها سوءاستفاده می‌کنند و ابلاغ این سیاست‌ها می‌تواند جلوی دخالت بیگانگان و تهدیدها را گرفته و کاندیداها را از دادن وعده و وعیدهای بی‌اساس باز دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران انتخابات فراوانی را بعد از پیروزی انقلاب پشت سر گذاشت که همگی انتخاباتی سالم و آزاد بود.

حجت الاسلام مشایخ تبیعت از ولی فقیه را رمز موفقیت و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز بر همه مسؤولان و آحاد جامعه اسلامی فرض است که خود را تابع محض رهبر معظم انقلاب اسلامی بدانند، چون تنها با حمایت از ولایت فقیه می توانیم اقتدار و عظمت خود در سطح بین المللی را حفظ کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این‌که سیاست‌های انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همه مسؤولان و دستگاه‌های تصمیم گیر کشور لازم الاجرا است، گفت: این سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم قانون را دارد که همه دستگاه‌ها باید براساس این سیاست‌ها رفتار کنند.

وی با تأکید بر این‌که باید به بند بند سیاست‌های ابلاغی انتخابات توجه ویژه‌ای شود، گفت: بندهای سیاست‌های انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نباید تنها به آن نگاه تشریفاتی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از بندهای مهم این سیاست های ابلاغی شفاف سازی درباره هزینه های انتخاباتی کاندیدا است که از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برخی ازداوطلبان انتخابات در سراسر کشور هزینه‎های گزافی برای تبلیغات و لابی‌های پنهانی می‌کنند همین امر سبب می‌شود که به کانون‌های قدرت وامدار شوند.

وی با بیان این که برخی داوطلبان برای اینکه در رأس قدرت بمانند دچار لابی‌هایی می‌شوند که فسادبرانگیز است، خاطرنشان کرد: هر یک از بندهای این سیاست های ابلاغی علاوه بر این که سلامت انتخابات را تضمین می کند از بروز برخی مشکلات اقتصادی در موضوع هزینه های انتخاباتی نیز جلوگیری می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این‌که سند ابلاغی انتخابات اگر عملیاتی شود شاهد شفاف سازی و سلامت در این زمینه خواهیم بود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که رایزنی‌ها در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اشاره و با بیان این‌که در مناظرات معمولاً ناگفتنی‌ها گفته و مسائل پشت پرده رو می‌شود، تصریح کرد: این مناظره‌ها پیام‌هایی برای کشور ما داشت و نشان داد که همه رؤسای جمهور آمریکا در ایران‌ستیزی با هم رقابت و تنها در شیوه با هم تفاوت دارند.

حجت الاسلام مشایخ افزود: اسلام‌ستیزی از طرف هر دو کاندید بیان شد چرا که ‌آن‌ها اساساً با اخلاق و دین مخالف هستند که البته منظور اسلام ناب محمدی است که جلوی غارتگری‌‌های آن‌ها را می‌گیرد وگرنه آن‌ها با اسلام وهابی مشکلی ندارند.

امام جمعه نوشهر حمایت و رضایت از رژیم صهیونیستی، وجود فساد اخلاقی در هیأت‌های حاکمه آمریکا و اعتراف به تأسیس گروه تکفیری داعش را به عنوان پیام‌های دیگر این مناظرات نام برد و گفت: نگاه منفعت‌طلبانه آن‌ها به خاورمیانه برای نفوذ و غارت بیشتر نشان داد که آن‌ها هیچ دلسوزی جز برای منافع خود ندارند.

وی تأکید کرد: در کشوری به پهناوری آمریکا تنها دو نفر از دو حزب حاکم می‌توانند برای ریاست جمهوری کاندید شوند و بقیه حقی ندارند که این مسأله دروغ‌بودن وجود دموکراسی در این کشور را اثبات می‌کند.

مسؤول حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید این هدیه‌های الهی را حفظ کرد و برای اداره کشور از وجود آن‌ها بهتر و بیشتر استفاده کرد.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این‌که جوانانی می‌توانند به ایران خدمت کنند که شجاع، باسواد، با ابتکار، خودباور و دارای اعتماد به نفس و غیور باشند، اضافه کرد: نخبگان به سبب استعداد بالایی که دارند باید بیشتر از سایرین نسبت به مشکلات کشور دلسوزی داشته باشند و برای بهترشدن کشور تلاش کنند.

امام جمعه نوشهر خاطرنشان کرد: مسؤولان نیز باید قبل از اینکه بیگانگان به نخبگان وعده‌های دروغ بدهند و از کشور خارج شوند آن‌ها را جذب کرده تا از وجودشان برای پیشرفت کشور استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: در کشورهای دیگر پیشرفت وجود دارد اما ایران اسلامی پیشرفت توأم با معنویت می‌خواهد چرا که در پیشرفت بدون معنویت ظلم و فساد است و برای این امر نیاز به وجود این نخبگان دارد./950/202/ب2

ارسال نظرات