۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۶۵۵۶
رییس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع)؛

عربستان عمله آمریکا و رژیم صهیونیستی است

آیت الله فاضل لنکرانی با تصریح بر این که امروز ما در مسائل نظامی و دفاعی در وضعیتی هستیم که دشمن فکر حمله به این کشور را نمی کند، گفت: ما باید برای دشمنان تهدید باشیم و شما می بینید همه امید جهان به ایران است چراکه عربستان و غالب کشورهای منطقه خود عمله آمریکا و اسرائیل هستند و فقط کشور ما در این میان مانده است.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه جمعی از معاونان این سازمان پیش از ظهر امروز با حضور در بیت مرحوم آیت الله محمدفاضل لنکرانی با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دیدار و گفت‌وگو کردند.

نقش حساس سازمان پدافند غیرعامل در مسائل حساس کشور

آیت الله فاضل لنکرانی در این دیدار با اشاره به نقش حساس سازمان پدافند غیرعامل در مسائل حساس کشور اظهار داشت: پدافند غیرعامل از موضوعات بسیار مهم است که در آغاز کار عمدتا به مسائل ابتدایی  کشور همچون مقام سازی در عرصه ساختمان می پرداخت اما امروز گسترشی پیدا کرده که در هر نهادی برای توفیق بیشتر باید بخشی مربوط به پدافند غیرعامل داشته باشد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل نه منحصر به مسائل نظامی و نه ساختمان سازی بلکه امروز هر شخصی و هر نهادی در این کشور باید پدافتد غیرعامل داشته باشد، در قرآن نیز آیه ای که مناسب این موضوع باشد در سوره تحریم است که خداوند می فرماید «یا ایها الذین آمنوا قو أنفسکم و أهلیکم نارا» که ای مردم مسلمان و با ایمان از قبل حادثه خودتان را برای مقابله با آن آماده کنید.

رییس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: این آیه مبارک پیام هایی دارد که باید در جبین این مجموعه مبارک قرار بگیرد؛ در این آیه خدا دستورمی دهد خودتان را از آتش حفظ کنید که ظاهر آن مراقب بودن از قرار نگرفتن در جهنم است ولی مهم باطن آیه است که انسان قبل از این که گرفتار شود و مشکلی برای او به وجود بیاید باید پیشگیری و مراقبت کند.

وی با تأکید بر این که پدافند غیرعامل گستره ای شخصی، اجتماعی، نظامی، غیرنظامی، غذایی و غیر این موارد است، ابراز داشت: این گستره اقتضا می کند مجموعه شما با برنامه های قوی و همراه با فکر روشن باشد چون هیچ کاری بدون این دو به جایی نمی رسد همچنانکه امیرمؤمنان می فرماید: «همه کارهای نیاز به معرفت دارد»، بنابراین یکی از شاخصه های این مجموعه باید آینده اندیشی و آینده نگری باشد.

اسرائیل به دنبال عقیم کردن نسل ها است

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امروز در مسائل غذایی شایع شده که اسرائیل دارد کاری می کند که در آینده نسل ها عقیم شود که این مسأله بسیار مهم است و مسؤولین بهداشت در کنار هدایت های شما باید به این مسأله توجه جدی داشته باشند؛ اصل کار شما بسیار مهم است و رهبری معظم نیز به دلیل دید وسیع و عمیقی که دارد و معتقد است باید برای 100 سال آینده کشور برنامه داشته باشیم به این سازمان چشم امید دوخته است.

وی با اشاره به این که پدافند غیرعامل می تواند دین و دنیای ما را حفظ کند، تصریح کرد: همه گزاره های دینی این قضیه را تأیید می کند، شما ببینید همین نماز یک پدافند غیرعامل در برابر شیطان است چراکه انسان را از گناهکار شدن و جانی شدن فاصله می دهد؛ یکی از مشکلات نظام ما پرشدن زندان ها است که اگر پدافند غیرعامل کار خود را به خوبی انجام دهد این مشکلات نیز کمتر می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که پدافند غیرعامل نقش گسترده ای در جلوگیری از قرار گرفتن در وادی حرام و مشکلات عقیدتی دارد، خاطرنشان ساخت: در فقه ما نیز تأکید شده که اول احکام را یاد بگیرید بعد سراغ تجارت بروید در حالی که امروز این مسأله فراموش شده است، به همین خاطر در گذشته ربا و حرام وجود نداشت و کسب و کار آلوده نبود چون افراد قبل از وارد شدن به کسب و کار اول استادی آشنا به مکاسب یا متاجر لمعه پیدا می کردند و مسائل فقهی خرید و فروش را یاد می گرفتند؛ همین مسأله از مصادیق پدافند غیر عامل است.

وی ادامه داد: امروز بیداری انقلابی، بصیرت و اصلا ضرورت حفظ نظام که از اوجب واجبات است یکی از مسائل کلیدی و استراتژی و حساس آن همین موضوع پدافندغیرعامل است، بنابراین لازم است که این موضوع روز به روز گسترش یافته و در همه مسائل حساس و اساسی کشور سریان پیدا کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تصریح بر این که امروز ما در مسائل نظامی و دفاعی در وضعیتی هستیم که دشمن فکر حمله به این کشور را نمی کند، عنوان داشت: به شکر خدا قدرت دفاعی ما بالا است، اما نکته مهم تر این است که طبق دستور دین ما باید برای دشمن تهدید باشیم نه آنکه آنها برای ما یک تهدید به شمار بروند، البته نه به معنای آنکه ما آغازکننده جنگ باشیم بلکه باید طبق دستور قرآن مایه ترس کفار باشیم؛ شما می بینید همه امید به ایران است چراکه عربستان و غالب کشورهای منطقه خود عمله آمریکا و اسرائیل هستند و فقط کشور ما در این میان مانده که باید نقش خود را به درستی ایفا کند.

وجود پدافند غیرعامل در همه مسائل ضروی است

وی بیان داشت: پدافند غیرعامل در غذا، بهداشت، خانواده، دانشگاه، مدارس، بازار و مسائل نظامی باید جای خود را پیدا کند و یا خود حجاب صرف نظر از این که یک واجب شرعی و حکم الهی است می تواند به عنوان یک پدافند قوی غیرعامل عمل کند، چراکه خود قرآن وقتی مسأله حجاب را مطرح می کند نتیجه آن را طهارت نفس و جامعه می داند ولی امروز این مسأله در کشور ما فراموش شده است؛ خیلی ها در این موضوع دغدغه دارند ولی دغدغه تنها کافی نیست باید کار لازمی صورت بگیرد.

رییس مرکز تخصصی ائمه اطهار با بیان این که حوزه های علمیه نیز باید در پدافند غیرعامل باید شرکت فعال داشته باشند، ابراز داشت: امروز یکی از مسائل مهم در کشور مسأله محصولات تراریخته است که فقها حکم کلی آن را بیان کرده اند که اگر موجب ضرر برای فرد و یا جامعه است این گونه تغییرها در ژن محصولات کشاورزی جایز نیست و اگر ضرر ندارد جایز است ولی تشخیص ضرر با متخصصان این مسأله است که آنها باید نظر بدهند.

وی ادامه داد: ما در حوزه علمیه به همین مقدار نباید اکتفا کنیم بلکه باید به مسؤولان کشور گوشزد کنیم که آیا بحث محصولات تراریخته صرفا ریشه علمی دارد یا نه، بلکه نقشه دیگری پشت آن قرار دارد؛ همچنانکه در مرض ایدز که بیماری بی درمان است آمریکا خودش آن را درست کرد؛ بنابراین حوزه علمیه نقش اعلام بیدارباش را دارد چراکه شاید در آینده این محصولات خطرات جدی داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان تعامل مسؤولان کشور با حوزه را مسأله ای ضروری خواند و یادآور شد: از این جلسات و نشست ها در حوزه علمیه و مشاوره با افراد قوی و خوبی که در حوزه داریم می توانیم هم دایره موضوع پدافند غیرعامل را گسترش دهیم و هم غنای علمی برای خود حوزه ها به وجود آوریم تا حوزویان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند./1330/پ201/ج

ارسال نظرات