۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۵۶۰۵۵
مسؤول کارگروه تبلیغ و نماز ستاد اربعین خبر داد؛

اعزام 1100 مبلغ برای پوشش تبلیغی حماسه عظیم اربعین

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که همه محورهای مواصلاتی داخلی و خارجی به کربلا و شهرهای زائرپذیر در ایام اربعین تحت پوشش مبلغان اربعین قرار خواهد گرفت، از اعزام 1100 مبلغ برای پوشش تبلیغی این حماسه عظیم خبر داد.
نشست خبری کارگروه تبلیغ و نماز ستاد اربعین شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی صبح امروز در نشست خبری کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در اداره اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخن پرداخت.

مسؤول کارگروه تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین ابراز داشت: یکی از مهمترین موضوعات اجتماع میلیونی شیعیان در اربعین حسینی، موضوع نماز است.

وی ادامه داد: بزرگ ترین اجتماع عاشقان اهل بیت(ع) و شعائر حسینی در اربعین حسینی اتفاق می افتد که تجلی گاه ایمان و عشق مردم است.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: جریان عظیم اربعین بهترین فرصت و عرصه است که بتوانیم هدف قیام امام حسین(ع) و حرکت عظیم عاشورا را به مردم معرفی کنیم؛ حضور میلیونی مردم از کشورهای مختلف بهترین فرصت است که باید از آن بهره گیری کنیم.

وی تصریح کرد: بازتاب ضعیف رسانه ای حماسه اربعین از رسانه های جهان نشانگر این است که هنوز حرکت عاشورا برای جهان معرفی نشده و سال گذشته این حرکت عظیم از سوی دشمنان اسلام مورد غرض ورزی قرار گرفت.

مسؤول کارگروه تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین بیان داشت: حماسه اربعین تجلی گاه اتحاد مسلمانان شده است، چرا که از ادیان و کشورهای مختلف در این اجتماع حضور پیدا می کنند.

وی تأکید کرد: این حضور گسترده وظیفه ما را چند برابر می کند تا از این فرصت بی نظیر استفاده کنیم و به تبیین مباحث اصلی این جریان بپردازیم و این کار بدون برنامه ریزی محتوایی و دقیق انجام نمی شود.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در تبلیغ، بحث نماز است و باید بتوانیم برای اقامه نماز برنامه ریزی دقیق کرده و با استفاده از مبلغان به مباحث محتوایی نماز بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه یک شورای هماهنگی تدارک دیده تا سیاست گذاری های عرصه نماز تعیین شود؛ بعد از برگزاری جلسات مختلف، نظام نامه آموزشی و محتوایی اعزام مبلغان اقامه نماز تدوین شده است.

مسؤول کارگروه تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین گفت: نکته ای که در این ایام برنامه ریزی شده حضور گسترده مبلغانی است که دوره های آموزشی را در حوزه های مختلف دیده اند و در محورهای مختلف حضور پیدا می کنند.

وی تأکید کرد: این اجتماع فقط مسیر میان نجف و کربلا نیست بلکه مرزهای مهران، شلمچه و چذابه را نیز شامل می شود و مبلغان در نقاط مختلف داخلی و خارجی حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: برخی اماکن متبرکه همچون مسجد حنانه، وادی السلام، تل زینبیه، مقام صاحب الازمان(عج)، خیمه گاه، مسجد سهله و اماکن دیگر هم در این محوربندی ها قرار گرفته اند تا بتوان کار تبلیغی را برای زائران داشته باشیم.

وی افزود: پاسخ گویی به مباحث اعتقادی و شرعی و ارتقای سطح معرفتی حرکت اربعین، از دیگر اهداف مبلغان حماسه عظیم اربعین است و در واقع می توان گفت، هر کجا که زائران ایرانی قرار دارند، برای حضور مبلغان نیز برنامه ریزی شده است.

مسؤول کاگروه تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین با بیان این که هزار و صد نفر از روحانیان و مبلغان در این جریان تبلیغی حضور خواهند یافت، گفت: روش تبلیغی چند رسانه ای، روایتگری و منبری سه روش تبلیغی براب مبلغان استرکه برای همه آن ها دوره های آموزشی برگزار شده است تا در نشر معارف عاشورایی موفق باشند.

وی تصریح کرد: از میان این مبلغان، 100 نفر هم مبلغه خواهر هستند که در مکان ها و موکب های ویژه خواهران حضور پیدا خواهند کرد و درباره مسائل مورد نیاز، پاسخگو هستند.

حجت الاسلام شرفخانی ابراز داشت: در سال جاری با هدف اتحاد و همدلی، مجموعه های تبلیغی با یک استراتژی در کنار هم قرار گرفتند تا بحث نماز را در این حرکت عظیم پوشش دهند و از دیگر برکات این اتحاد این است که از ظرفیت های تخصصی این نهادها و مؤسسات استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: اگر زائران غیر ایرانی هم درخواست تبلیغ داشته باشند به اندازه توان برای آن ها مبلغانی در اختیارشان قرار خواهیم داد اما اولویت با زائران ایرانی است.

مسؤول کاگروه تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین گفت: نام و نویسی و ساماندهی مبلغان از طریق سایت های الاربعین، سازمان اوقاف و امور خیریه و سمتا خواهد بود و از ظرفیت کسانی که شرایط لازم برای تبلیغ را داشته باشند، استفاده خواهیم کرد؛ شرایط اعزام مبلغان نیز در سایت های نام نویسی به طور کامل ذکر شده است.

وی تأکید کرد: برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا مبلغان بتوانند در کاظمین و سامرا حضور پیدا کنند و آمادگی کامل برای این کار را خواهیم داشت؛ محور اصلی مبلغان اربعین نشر معارف اهل بیت(ع)، پیام های قیام عاشورا و مباحث وحدت آفرین میان مسلمانان است و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که وارد مباحث تفرقه ای شوند.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار داشت: آداب زیارت بصیرت افزایی، آگاهی و توانایی تبیین اتفاقات اخیر منطقه ای و فرامنطقه ای و حساسیت های موجود در منطقه از دیگر سرفصل های تبلیغی مبلغان اربعین است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه درباره مبلغانی که در این حرکت مبارک حضور پیدا کنند این است که این حرکت کاملا جهادی بوده و هیچ حق الزحمه ای برای این امر تبلیغی تدارک دیده نشده است.

مسؤول کارگروه تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین گفت: یک کمیته فرهنگی در عراق ایجاد شده که با کمیته فرهنگی ایران هماهنگی هایی انجام می دهد و برخی اقدامات هم با هماهنگی مراجع و مسؤولان عراق انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نام نویسی برای مبلغان از امروز آغاز شده و از فردا هم به آغاز این نام نویسی به طور رسمی اعلام خواهد شد؛ پس از تکمیل ظرفیت، برای زمان بندی و حضور مبلغان در کلاس های آموزشی برنامه ریزی ها انجام می شود./840/پ202/ی

ارسال نظرات