۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۵۵۷۰۷
حجت الاسلام زائری:

مشخص شدن تکلیف در آخرت در گرو چگونگی مواجهه انسان با حق است

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه گفت: ملاک برای مشخص شدن تکلیف انسان در آخرت به وضعیت او در مواجهه با حق در دنیا بر می‌گردد، بدین ترتیب فرد اگر هیچ چیزی راجع به اسلام و دین هم ندیده باشد نمی‌تواند بهانه بگیرد زیرا یکسری حقوق کاملا مشخص است، برای نمونه احترام به والدین را هر انسانی می‌فهمد و ربطی به دین ندارد.
زائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه بعدازظهر امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در مسجد سنگی برگزار شد با اشاره به اینکه برای آنکه بشر به سمت کمال و رشد حرکت کند خدا فرصت‌های زیادی را فراهم کرده است، اظهار داشت: خداوند این شرایط را فراهم کرده است تا هیچ‌کس نتواند در آن دنیا ادعا کند من نمی‌دانستم خیر و شرم در کجاست، با وجود آنکه خدا عقل و پیامبران الهی را به انسان داده است.

وی ادامه داد: ملاک برای مشخص شدن تکلیف انسان در آخرت به وضعیت او در مواجهه با حق در دنیا برمی‌گردد، بدین ترتیب فرد اگر هیچ چیزی راجع‌ به اسلام و دین هم ندیده باشد نمی‌تواند بهانه بگیرد زیرا یکسری حقوق کاملا مشخص است، برای نمونه احترام به والدین را هر انسانی می‌فهمد و ربطی به دین ندارد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه با بیان اینکه برخی انسان‌ها از روی نادانی گناه می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما نباید از همه انسان‌ها به یک اندازه توقع داشته باشیم، قرار نیست همه انسان‌ها قرآن خوان باشند، هرکسی به اندازه توان خودش کاری را برای خدا انجام می‌دهد، بدانید که خدا اگر نیاز به نماز با خلوص ما داشت که تا به حال ما بندگان بیکار شده بودیم.

حجت الاسلام زائری تاکید کرد: برای خداوند یک نماز حضرت علی(ع) برای کل مخلوقات کافی است، ما در خواندن نماز همین قدر که بگوییم خدا ما حواسمان به بندگی شما است اما بضاعت‌مان در همین قدر است خداوند این حال انسان را می‌پذیرد، اینکه برخی از خدا می‌خواهند همین قدر بندگی ما را که کم است قبول کنید کافی است.

وی یادآور شد: یکی از عواملی که سبب شده است نماز خواندن برای ما سنگین باشد این است که نگاه ما به نماز را یک تکلیف می‌دانیم، در حالی که انجام اعمال دینی یک تکلیف شرعی نیست بلکه دارویی برای درمان روح انسان است، اما متاسفانه انجام عبادات الهی برای ما یک تکلیف شده است و به همین منظور برای خیلی انجام آن سخت است.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه تصریح کرد: مجالس عزاداری که یاد اهل‌بیت(ع) در آن گفته می‌شود سبب می‌گردد که انسان یک درجه به سمت بالا رشد و تعال پیدا کند، حالا که این فرصت را خدا برای ما فراهم کرده است نباید به کمترین‌ها قائل بود، مراسمی که اولیای خدا در آن حضور دارند جایی است که نباید کم بخواهید، اینجا مکان رشد انسان است.

حجت الاسلام زائری افزود: در مراسمی که ائمه در آن حضور دارد حیف است که انسان استفاده نکند، مجلسی که می‌تواند به انسان معرفت دهد و روح انسان را متحول کند نباید به راحتی از کنار آن گذشت، در حادثه کربلا درس‌های زیادی قرار دارد، در عاشورا خیلی از افراد از امام حسین(ع) معرفت پیدا کردند و آخرت خود را خریدند.

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) در آخرین حضورش در میدان جنگ خطبه خواند که آیا کسی نیست که مرا یاری کند، در این لحظه دو نفر از سپاه دشمن به خودشان می‌آیند و به یاری امام می‌شتابند، این نشان می‌دهد که در هر شرایطی باید از فضل ائمه نهایت استفاده را کرد./202/816/ب1

ارسال نظرات