۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۵۵۵۹۰
استاد حوزه و دانشگاه:

رسانه نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورا دارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: رسانه یکی از اصلی ترین مبلغ های دین است و در این باره شبکه الاهواز یکی از فعال ترین و تأثیرگذارترین رسانه ها در زمینه تبلیغ عاشورا در کشور های اسلامی است.
شبکه الاهواز

حجت الاسلام حسین موسی پور، استاد حوزه و دانشگاه و فعال فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان پس از دهه اول محرم اظهار داشت: با توجه به این که ائمه اطهار(ع) در گذشته نیز همزمان با آغاز محرم مراسم سوگواری برگزار می کردند بنابراین ما هم در این روز ها عزاداری می کنیم و ضرورت دارد عزادارای حسینی پس از عاشورا قوی تر و پرشورتر صورت گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش عاشورا در معرفی الگو به همه اقشار گوناگون جامعه به ویژه جوانان ابراز داشت: شهدای کربلا از کوچک ترین آن ها یعنی حضرت علی اصغر (ع) تا پیرترین آن ها الگو هستند و باید جامعه به ویژه قشر جوان از این واقعه درس زندگی بیاموزد.

این فعال فرهنگی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در بازتاب قیام عاشورا اضافه کرد: امروزه دنیای رسانه یکی از اصلی ترین مبلغ های دین است و در این زمینه شبکه الاهواز یکی از فعال ترین و تأثیرگذارترین رسانه ها در زمینه تبلیغ عاشورا در کشور هایی همچون عراق و یمن است.

حجت الاسلام موسی پور در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم قمه زنی و سوء استفاده دشمن از این آیین اشاره کرد و افزود: متاسفانه دشمن در فضای مجازی موضوع عزاداری در عاشورا را محدود به نمایش تصاویر قمه زنی می کند که رسانه ها از این جهت ضعیف عمل کرده و به دشمنان فرصت تخریب داده اند.

وی در پایان با اشاره به فتوای علما مبنی بر حرمت قمه زنی گفت: در یکی از شبکه های وابسته به انگلیس فتوای 220 نفر از علمای شیعه در مورد جواز قمه زنی اعلام شده که این مسأله دروغ محض است؛ حال آن که فتواهای مراجع مبنی بر حرمت و عدم جواز اقداماتی همچون پیاده روی در آتش، قمه زنی و تیغ زنی وجود دارد./303/9466/ب1

ارسال نظرات