۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۵۵۳۹۷
امام جمعه رفسنجان:

شور حسینی باید به شعور تبدیل شود

امام جمعه رفسنجان گفت: شور عاشورایی در بین جوانانی که در مکتب ابی عبدالله(ع) بزرگ شده اند باید تبدیل به شعور شود.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، گفت: عاشورا یک مکتب و نهضت انقلابی امام حسین (ع) است؛ حادثه نیست این مکتب گسترش زیادی دارد، در کل جهان در بین تمام مسلمانان عزای محرم اقامه می شود.

وی افزود: شور عاشورایی در بین جوانانی که در مکتب ابی عبدالله(ع) بزرگ شده اند باید تبدیل به شعور شود.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: مطالب و اهداف امام حسین(ع) از همین منبر ها است؛ و تاثیرات فراوان دارد که می تواند با تفکر، تحقیق و پژوهش در مورد عزاداری سالار شهیدان باشد.

وی بیان کرد: در مراسمات و عزاداری ها باید از انحراف ها و لغزش ها جلو گیری کرد؛ عزاداری نباید از روی احساسات باشد بلکه باید با دید کامل و شناخت اساسی شور حسینی در بین آحاد مردم شکل گیرد.

حجت الاسلام رمضانی اظهار داشت: همه پیامبران نوید به وجود آمدن مکتب امام حسین(ع) را  داده اند، پس این مکتب و این راه باید به دور از احساساتی شدن در عزاداری ها باشد؛ برکاتی در این لباس های سیاه وجود دارد که همه عاشقان آن حضرت در زندگی خود حس می کنند.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: عاشورا در جامعه ما یک هدف اصلی به شمار می رود و  فرهنگ عاشورایی در این جامعه می تواند یک انقلاب حسینی را رقم بزند و این انقلاب می تواند در مقابل دشمنان اسلام یک نهضت عاشورایی عظیم باشد.

وی عنوان کرد: عبرت های عاشورا زیاد است، مهم ترین درس عاشورا امر به معروف است، که در آن زمان منکر و معروف جا به جا شده بودند؛ و حق عمل نمی شد باطل به شکل حق نمایان شده، و در جامعه خود را حق معرفی کرده بود.

امام جمعه رفسنجان در پایان گفت: درس دیگری که از عاشورا می توان گرفت و به آن پرداخت روحیه جهادی، و ایثار است؛ که این روحیه می تواند تاثیر اساسی بگذارد گذشت و جهادی کار کردن می تواند انسان را به حد کمال برساند./302/972/ب1

ارسال نظرات