۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۵۵۳۷۳
مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور:

گردهمایی یاوران رسانه ای اربعین ششم آبان در قم برگزار می شود

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور از گردهمایی یاوران رسانه ای اربعین در ششم آبان امسال خبر داد و گفت: با حضور فعالان رسانه ای اربعین در حوزه های خبرنگاری، عکاسی، مستند سازی و شبکه های اجتماعی گردهمایی بزرگ یاوران رسانه ای اربعین جهت ابلاغ سياست‌ها، راهبردها و باید و نبایدهای رسانه‌ای اربعين در شهر قم برگزار می شود.
حجت الاسلام احمدی اربعین کشور حجت الاسلام احمدی اربعین کشور حجت الاسلام احمدی اربعین کشور حجت الاسلام احمدی اربعین کشور حجت الاسلام احمدی اربعین کشور حجت الاسلام احمدی اربعین کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حمید احمدی، مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی کشور امشب در جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران با اشاره به اهمیت خدمت رسانی در مسیر گردهمایی بزرگ دهها میلیونی اربعین، گفت: باید قدرشناس فرصت خدمت در مسیر سیدالشهدا(ع) به ویژه برای یکی از بارزترین جلوه های عظمت شیعه، یعنی گردهمایی بزرگ اربعین بود.

وی افزود: دو استان مازندران و اصفهان از استانهای موفق و نمونه در اعزام زائران اربعین حسینی محسوب می شوند و این به ریشه مذهبی و عشق و علاقه مردم این سرزمین و دلداگی به ساحت سیدالشهدا(ع) برمی گردد.

مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري با اعلام خبر حضور بیش از 32 هزار زائر مازندرانی در اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: اربعین اعجاز سیدالشهدا(ع) است و این حرکت عظیم فرهنگی موجب عزت جهان تشیع و عصبانیت دشمنان مکتب اهل بیت(ع) را فراهم نموده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به همکاری های دستگاههای مهم فرهنگی کشور در ستاد اربعین، ادامه داد: در ستاد اربعین حسینی کشور 9 دستگاه فرهنگی کشور همکاری می کنند تا خدمات مناسب فرهنگی را به زائران با همکاری دستگاهای فرهنگی انجام می دهند.

حجت الاسلام احمدی از اعزام مبلغ ویژه اربعین از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و تصریح کرد: اربعین حسینی ظرفیت بزرگ معنوی و یک گنجینه ارزشمند بالا در حوزه فرهنگی برای معرفی شخصیت امام حسین(ع) و اهداف قیام کربلا می باشد و لذا مسؤولیت اعزام مبلغان دینی در ایام اربعین جهت خدمات رسانی و پاسخ به شبهات بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه نهاده شده است.

وی با بیان این مطلب که محور تمام برنامه ها در اربعین با مردم عراق است، تأکید کرد: مردم عراق به خاطر میزبانی و بنیان گذاری این حرکت باشکوه محور این گردهمایی بزرگ هستند و از این رو با توجه به حضور زائران از سراسر کشورهای جهان، مراسم پیاده روی اربعین حسینی ظرفیت بسیار بزرگی برای وحدت در جهان اسلام است.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به تهیه بسته های فرهنگی ویژه اربعین، اظهار داشت: بسته های آموزشی و فرهنگی ویژه زائران اربعین حسینی طراحی و آماده شده و در سایت آموزش فرهنگ اربعین به نشانی  www.alarbaeen.ir  در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

وی افزود: با همکاری برخی از شرکتها از جمله شرکتهای خدمات رسانی تلفن همراه این بسته های فرهنگی در قالب کتابچه، بروشور و راهنما در اختیار زائران در نقاط مرزی مهران، چزابه و شلمچه قرار می گیرد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ یاوران رسانه ای اربعین، گفت: با هدف شناسایی و تشکیل یک شبکه ارتباطی بین فعالان رسانه های گوناگون و اطلاع رسانی، هماهنگی، ایجاد همگرایی و ابلاغ سیاست‌های فرهنگی و رسانه‌ای، ستاد مرکزی اربعین اقدام به برگزاری گردهمایی یاوران رسانه ای اربعین در آبان ماه امسال کرده است.

وی افزود: گردهمایی یک روزه یاوران رسانه ای اربعین ششم آبان ماه در شهر مقدس قم برگزار شود و در این مراسم از حضور و رهنمودهای برخی حضرات مراجع عظام تقليد، نماينده ولی فقيه در امور حج و زیارت و مسؤولان ستاد مرکزی اربعین استفاده خواهد شد.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از برنامه های جانبی این گردهمایی خبر داد و تأکید کرد: کارگاه های آموزشی در چهاربخش خبرنگاری، مستندسازی، عکاسی و شبکه های اجتماعی، جهت ابلاغ سياست‌ها، راهبردها و باید و نبایدهای رسانه‌ای اربعين امسال برقرار است.

وی با تقدیر از برنامه ریزی ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران در حوزه کارهای فرهنگی، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی، گفت: برنامه های فرهنگی و آموزشی به ویژه چاپ هدایای فرهنگی ویژه کودکان عراقی و نیز نرم افزار آموزشی و برگزاری کلاس مکالمه عربی ویژه خادمان اربعین مازندران جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به حضور چهره های شاخص و مدیران موفق در ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران، گفت: برنامه ریزی دقیق در سه حوزه فرهنگی، اسکان و پذیرایی از زائران پیاده روی اربعین مازندران از سوی ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران، نشان  از همیت بالا و اهتمام ویژه اعضای این ستاد در مسیر ادای وظیفه در مکتب سیدالشهدا(ع) است./1313/202/ب2

ارسال نظرات