۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۵۵۲۶۵
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

هدف اربعین امسال گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است

حجت الاسلام احمدی گفت: ما دو کار بسیار مهم را برای اربعین امسال در نظر گرفتیم که در دو موضوع گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی خلاصه می‌شود، در این دو بخش دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و هیأت‌ها تا به امروز خوب عمل کرده‌اند و بیش از 80درصد از اهداف ما تا به امروز عملی شده است.
حجت الاسلام احمدی

حجت الاسلام حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سؤال که راه‌کارهای ستاد اربعین برای برگزاری مراسم اربعین امسال موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر؟، گفت: مهم‌ترین کاری که ما به دنبال آن بودیم ایجاد هم‌گرایی و هماهنگی بین نهادهای مردمی و دولتی است که خوشبختانه نسبت به سال پیش این کار به خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال برخلاف گذشته دوگانگی و تعلل در برخی از نهادها وجود ندارد، یکی از اهداف ما این بود که امسال برنامه‌ها را هدفمند پیش ببریم، از این رو پس از اربعین سال گذشته راه‌کارها و سیاست‌گذاری‌ها را برای امسال مشخص کردیم و براساس برنامه‌ریزی حول محور این برنامه‌ها کار خود را پیش می‌بریم.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: ما دو کار بسیار مهم را برای اربعین امسال در نظر گرفتیم که در دو موضوع گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی خلاصه می‌شود، در این دو بخش دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و هیأت‌ها تا به امروز خوب عمل کرده‌اند و اهداف ما روبه موفقیت بوده است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از اهداف ما تا به امروز عملی شده است، تصریح کرد: برخی از فعالیتهای ستاد اربعین طولانی مدت است، برای مثال در بحث دانشگاه‌ها تولیدات علمی، مقالات و چاپ کتاب باید در کل سال ادامه پیدا کند اما فعالیتهای مربوط به اربعین امسال تا به امروز تا 80درصد روبه جلو پیش رفته است.

وی یادآور شد: از آنجایی که مراسم اربعین مردمی است ما فقط می‌توانیم تا جایی که امکان دارد بحث ساماندهی مردم را انجام دهیم.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در رابطه با ثبت نام در سامانه سماح، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های کارگزاران متأسفانه با سامانه هماهنگ نشدند و این کار ساماندهی در مرز را با مشکل مواجه می‌کند، در اصل بخش اعزام ما در مرز که کار ساماندهی مردمی را دارد و تسهیلات ارائه می‌دهد قطعا با مشکل مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی افزود: شرکت‌هایی که سفارت عراق به هر دلیلی به آنها مجوز داده است باید با سامانه سماح همراه شوند زیرا این سامانه سعی در ساماندهی زائران را دارد، اگر کسی به این سامانه بپیوند برای مثال از قبل می‌داند چه روزی و از کدام مرز می‌تواند برود.

وی ابراز داشت: اگر شرکتی در سامانه سماح عضو نشود اطلاعات تکمیلی را نخواهد داشت و این امر در مرز اختلال ایجاد می‌کند، بدین ترتیب ستاد و دیگران باید برای رفع این معضل راه‌حلی را در پیش بگیرند.

حجت الاسلام احمدی در پایان گفت: در بحث ایجاد موکب ستاد اربعین به هیچ وجه موکب نمی‌زند و ما به دنبال تصدی‌گری نیستیم، ما تنها به موکب‌ها کمک می‌کنیم کار فرهنگی انجام دهند و در اصل کار ستاد اربعین مدیریت موکب‌ها است./816/302/ب2

ارسال نظرات