۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۵۵۰۶۱
آیت الله طبرسی:

عظمت قیام عاشورا مرزهای عقیده و مسلک را درنوردیده است

آیت الله طبرسی با تأکید براین که عظمت قیام عاشورا مرزهای عقیده و مسلک را درنوردیده است، گفت: حماسه عاشورا فراتر از مذهب شیعه و بلکه فراتر از دین و آیین است و باید در ماه محرم به ابعاد جهانی و فراتاریخی این حماسه عظیم بیشتر توجه شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع عزاداران عاشورای حسینی، گفت: انقلاب اسلامی ایران با پیروی از قیام خونین امام حسین(ع) شکل گرفت و کم‌رنگ کردن مراسم سوگواری محرم و صفر از اهداف دشمنان اسلام است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: احیای نهضت امام حسین(ع) مایه بقا و پایداری جمهوری اسلامی ایران بوده و عاشورا نماد ایستادگی حق در مقابل باطل است.

امام جمعه ساری، ماه محرم را حقیقتی ماندنی و جاودانه دانست و گفت: تا زمانی که انسان بر روی کره زمین زندگی می‌کند ماه محرم در حال جوشش است و پیامبر گرامی اکرم(ص) و امام حسین(ع) در این زمینه سند ارائه کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم قیام سالار شهیدان(ع) بوده و ما باید در هفته امر به معروف و نهی از منکر وحدت را که بزرگ‌ترین معروف است نشر و گسترش دهیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروزه ما باید الگوی سبک زندگی اسلامی را از مکتب عظیم عاشورا فرا بگیریم و چرا که جامعه به ظاهر کوچک عاشورا برای همه جوامع بشری در همه زمینه‌ها الگو دارد که مأموران انتظامی در انقلاب و جنگ تحمیلی نمونه‌های بسیاری از این الگو‌ها را دیده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: انقلاب اسلامی ایران با پیروی از قیام خونین امام حسین(ع) شکل گرفت و کم‌رنگ کردن مراسم سوگواری محرم و صفر از اهداف دشمنان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نهضت حسینی و واقعه عظیم عاشورا مملو از درس و عبرت های بصیرت بخش است، افزود: مبلغان باید در ماه محرم با تبیین صحیح نهضت حسینی سبب تقویت بصیرت در جامعه شوند.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به نقش مهم هیأت های مذهبی در ترویج مفاهیم اهل بیت(ع) به ویژه نهضت حسینی اشاره کرد و افزود: هیأت های مذهبی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.

امام جمعه ساری به تلاش دشمنان به منظور ترویج شبهات و خرافه در هیأت های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند که مسائل خرافی در عزاداری سالار شهیدان وارد نشود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت عظیم امام حسین(ع) تاریخ بشریت را دگرگون کرده است، خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا، مکتب جامع و سرشار از اهداف بلند و فرا زمانی است و نباید آن را نهضتی گذرا و موقتی دانست.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که عظمت قیام عاشورا مرزهای عقیده و مسلک را درنوردیده است، بیان داشت: حماسه عاشورا فراتر از مذهب شیعه و بلکه فراتر از دین و آیین است و باید در ماه محرم به ابعاد جهانی و فراتاریخی این حماسه عظیم بیشتر توجه شود./202/950/ب1

ارسال نظرات