۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۵۵۰۴۰
امام جمعه صحنه:

عاشورا پیام مکتب پیامبر را به جهان مخابره کرد

امام جمعه صحنه گفت: امام حسین(ع) خون خویش را فدا کرد تا پیام الهی جدش رسول الله(ص) خاموش نشود.
حجت الاسلام احمد زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه شهرستان صحنه شامگاه گذشته در جمع طلاب خواهر این شهرستان ابراز داشت: امام حسین(ع) خون خویش را فدا کرد تا پیام الهی جدش رسول الله(ص) خاموش نشود.

امام جمعه شهرستان صحنه مطرح کرد: یکی از پیام های سیدالشهدا(ع) صفتی است که ابوالفضل العباس(ع) دارا است، صفت غیرت و تعصب روی ارزش های دینی است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید غیرت جزئی از ایمان است از این رو اگر بخواهیم بهترین صفت یاران سیدالشهدا (ع) رابیان کنیم غیرت آنها است.

این مسؤول گفت: اکنون در روزگاری زندگی می کنیم که ارزش های دینی کمرنگ شده و غیرت جایگاه خود را از دست داده است، رسول خدا (ص) می فرماید، خداوند متعال رییس تمام غیرتمندان دنیا است و انسان غیرتمند را دوست دارد.

امام جمعه شهرستان صحنه افزود: غیرت یک صفت پسندیده الهی است که در مورد آن فرقی بین زن و مرد نیست و حتی ممکن است در بعضی زن ها بیشتر از مردها باشد، امام حسین(ع) غیرت الله بود و آخرین درخواستی که از عمر سعد داشت در لحظات آخر این بود که به اهل خیام من تا لحظه ای که من زنده هستم کار نداشته باشید.

این مسؤول ادامه داد: قلب انسان مانند ظرفی است که فضائل اخلاقی را در آن ریخته می شود از این رو اگر قلب درست باشد و غیرت انسان سر جایش باشد فضائل اخلاقی هم سر جای خود قرار می گیرند اما اگر غیر از این باشد و غیرت انسان از دست برود مانند این است که ظرف بر می گردد و فضائلی را که باید به قلب برسد دیگر نمی رسد و از بین می رود.

امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اذعان داشت: مردی که غیرت نداشته باشد قلبش واژگون است یعنی فضائل راهی به قلب آن ندارد و چیزی به آن افزوده نمی شود و رذائل اخلاقیش زیاد می شود، چند چیز سبب از بین رفتن این صفت می شود که یکی از آن گوش دادن به موسیقی حرام است در روایات آمده است که اگر چهل روز کسی در خانه اش موسیقی حرام نواخته شود خداوند غیرتش را از او می گیرد.

این مسؤول اظهار داشت: عامل بعدی از بین رفتن فضائل اخلاقی، اختلال بیش از حد مرد وزن نامحرم است و تا ضرورتی نباشد نباید این رفت وآمدها با نامحرم زیاد شود زیرا نگاه و دل به سختی کنترل می شوند، مهمترین عامل نگاه حرام همین اختلاط زن و مرد است، این نگاه فقط مخصوص مردها نیست بلکه در زن ها هم وجود دارد و هر نگاه با لذت به جنس مخالف از نظر شرعی کار حرامی است.

وی تصریح کرد: حال که برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم و اشک می ریزیم در کنارش سیدالشهدا(ع) را بشناسیم و ببینیم امام حسین(ع) چه مرام و مسلکی داشتند و با ایشان ارتباط برقرار کنیم و ما نیز طبق مکتب و سیره حرکت کنیم.

امام جمعه شهرستان صحنه در پایان ابراز داشت: از زندگی امام حسین(ع) و قمر بنی هاشم(ع) برای خود الگوبرداری کنیم و از زندگی ایشان درس غیرت بیاموزیم غیرتی که مختص به قشر خاصی نیست هم برای زنان است و هم مردان از این رو اگر این غیرت نباشد هیچ ارزش اخلاقی و دینی دیگری وجود ندارد./202/857/ب1

ارسال نظرات