۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۵۵۰۰۲
استاد حوزه علمیه:

مخاطب شناسی در امر تبلیغ بسیار مهم است

استاد حوزه علمیه گفت: در امر تبلیغ، مخاطب شناسی بسیار مهم است، در هر مکان باید مطابق نیاز افراد همان جا سخن گفته شود، برای مخاطبان عام سخنان سنگین عرفانی نباید مطرح شود و در میان مخاطبان تحصیل کرده نیز سخن سبک و سطحی نباید ارائه شود.
استاد حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام جعفر وطن خواه، استاد دانشگاه ظهر امروز در دیدار با خواهران حوزه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه، ابراز داشت: زندگی طلبگی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی خود دارای مشکلاتی است، بنا بر فرموده برخی از بزرگان برای طلبه مکروهات دیگران نیز دارای اشکال است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حتی اگر نتوانیم از طلبگی چیزی را یدک بکشیم  همین که در سیاهی لشکر امام زمان (عج) باشیم برای ما کافی است.

وی مطرح کرد: برای تحمل سختی های این راه، باید خداوند را همواره ناظر مشکلات خود ببینیم تا مشکلات بر ما آسان شوند.

حجت الاسلام وطن خواه در ادامه افزود: دعای ائمه اطهار(ع) همواره پشت سر ما است، از این رو ما صاحب داریم و باید طبق توصیه آنها تقوا داشته باشیم، از خداوند بترسیم، از گناهان اجتناب کنیم و صله رحم با اقوام، عیادت مریض ها و رفتن به تشییع جنازه را فراموش نکنیم و برای امام زمان(عج) زینت باشیم.

این مسؤول بیان داشت: از مهم ترین وظایف طلاب تبلیغ دین است که قسمت عمده آن، تبلیغ از نوع عملی است، ما باید طبق توصیه امام صادق(ع) مردم را محب اهل بیت(ع) بگردانیم و کاری نکنیم که در سینه آن ها بغض و کینه اهل بیت(ع) جا بگیرد، اقبال مردم به امام زمان (عج) به وسیله طلاب و مبلغان صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: طلبه می تواند کاری کند که به بالاترین مرتبه از انسانیت و به پایین ترین مرتبه از آن دست پیدا کند و راهی بدترین طبقه جهنم شود که آن جا مملو از عالمان بدون عمل است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در امر تبلیغ، مخاطب شناسی بسیار مهم است، در هر مکان باید مطابق نیاز افراد همان جا سخن گفته شود، برای مخاطبان عام سخنان سنگین عرفانی نباید مطرح شود و در میان مخاطبان تحصیل کرده نیز سخن سبک و سطحی نباید ارائه شود.

حجت الاسلام وطن خواه در پایان تأکید کرد: یکی از الزامات طلبگی روضه خوانی است، طلبه باید روضه خوانی بکند./967/202/ب2

ارسال نظرات