۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۶۶۹
استاد حوزه علمیه:

امام حسین دستورات عمیقی از قرآن را در کربلا به صحنه آورد

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه امام حسین(ع) دستورات عمیقی از قرآن را در جریان عاشورا عملا به صحنه آورد، گفت: امام حسین(ع) در نهضت عاشورا تمام دستورات قرآن را یکی پس از دیگری به صحنه عمل آورد و جلوه های جمیل و زیبایی از دستورات قرآن را در نمایشگاه عظیم و خون بار کربلا به نمایش گذارد.
حجت الاسلام عسکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، استاد حوزه علمیه کرمان شب گذشته در مسجد امام سجاد(ع) شهر کرمان، با بیان اینکه قرآن کریم یک کتاب جامع است، اظهار کرد: در این کتاب الهی همه دستورالعمل های زندگی سعادتمندانه را در مسائل فردی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی در خودش دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: بنابراین در کنار قرآن کریم، امام حسین(ع) در نهضت عاشورا تمام این دستورات قرآن را یکی پس از دیگری به صحنه عمل می آورد و جلوه های جمیل و زیبایی از دستورات قرآن را در نمایشگاه عظیم و خون بار کربلا به نمایش می گذارد.

وی بیان کرد: یکی از از دستورالعمل هایی که خداوند متعال در قرآن به آن تسریع دارد و در این کتاب الهی آن را خیلی زیبا مطرح می کند مسأله تکریم، جایگاه منزلت و حفظ شئون انسان است و در بینش اسلامی انسان حرمت و ارزش دارد.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 70 از سوره اسرا به این موضوع اشاره کرده است و می فرماید «ما فرزندان آدم را اکرام کردیم منزلت و ارزش دادیم و وسیله حرکت در خشکی و دریا دادیم ما رزق های پاک و پاکیزه در اختیار بشر قرار دادیم و خوب بخورید و خوب کار کنید».

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در فرهنگ قرآن انسان حرمت دارد و برخلاف بعضی از قدرت های استکباری و اندیشه های غیرالهی به انسان به دید ابزاری نگاه می کنند؛ اما روایت پیامبر اکرم می فرماید «بزرگانتان را توقیر کنید، به بچه هایتان رحم کنید و آنان را مورد مهر و محبت خود قرار دهید»، بنابراین برنامه های قرآن برای همه اصناف بشری آمده است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ قرآن این است که نباید انسان را مورد تحقیر، تهدید و توهین قرار دهید و خداوند متعال می فرماید« پروردگار کریم، قرآن کریم، پیامبر کریم و انسان نیز کریم است» و در هیچ فرهنگ و اندیشه ای سراغ نداریم که به انسان چنین حرمت داده باشد.

حجت الاسلام عسکری یادآور شد: امام حسین(ع) نیز در جریان عاشورا برای اصحاب خود حرمت قائل بودند و فرمودند «من اصحابی را بهتر از شما نمی شناسم».

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام حسین(ع) در جریان عاشورا آیات قرآن را عملا به نمایش می گذارد و دیدگاه آن حضرت نسبت به تمام یارانش یکسان بود و هرگز یارانش را تحقیر و تهدید نکرد، بنابراین نباید حرمت انسانها را چه کودک، چه بزرگ، چه پیر، چه زن و چه جوان را زیر پا گذاشت.

 وی در پایان اضافه کرد: حضرت زهرا(س) نیز فرمودند «بهترین مرد در نزد خداوند کسی است که بیشترین احترام  را برای همسر خود داشته باشد»./9709/202/ب2

 

 

ارسال نظرات