۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۴۴۹۳
امام جمعه زابل:

تشکیل حکومت دینی بستر بیداری فطرتها و رشد استعدادها را فراهم می‌کند

امام جمعه شهرستان زابل گفت: تشکیل یک حکومت دینی در حقیقت مصداق امر به معروف و نهی از منکر است، چراکه بستر لازم برای بیداری فطرتها، رشد استعدادها و در نتیجه رسیدن به کمال را هموار می‌کند.
کیخا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل امروز در مراسم بزرگداشت شهدای کربلا و هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امام حسین(ع) یکی از اهداف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند که این امر، اهمیت این فریضه الهی را می‌رساند، از این رو نباید نسبت به آن کم توجهی کرد.

امام جمعه شهرستان زابل اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف الهی است و بر دوش همه ما سنگینی می‌کند؛ هر کسی در هر جایگاهی هست، وظیفه دارد در حد خودش آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

وی افزود: اگر این فریضه الهی در جامعه ترک شود، افراد دیگر نسبت به فساد و گناه حساسیت نخواهند داشت و در نتیجه جامعه اسلامی آلوده به انواع فسادها می‌شود؛ خانواده‌ها باید اجرای این فریضه الهی را از خانه خود آغاز کنند و با فراهم کردن محیطی سالم، زمینه تربیت صحیح فرزندان را ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام کیخا با بیان اینکه جامعه باید برای پاشیدن بذر بیداری و دینداری آمادگی داشته باشد، ادامه داد: حکومت اسلامی که برگرفته از تعالیم و آموزه‌های اهل بیت(ع) باشد، بستر هدایت جامعه و زمینه رسیدن به کمال را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق احادیث و روایات، اشک ریختن همراه با معرفت اباعبدالله پاداش بی شمار دارد، عنوان کرد: بهترین فرصتها برای تهذیب نفس و توبه، مجالس عزای اباعبدالله الحسین (ع) است؛ نفس عزاداران حسینی طبق فرموده امام صادق(ع) ذکر خداست، اگر این غم همراه با خلوص و معرفت باشد، خود یک عبادت بزرگ است.

امام جمعه شهرستان زابل با اشاره به اینکه خوب است در ایام محرم، عمل به فریضه امر به معروف را جدی‌تر بگیریم، بیان کرد: هر کس در هر موقعیتی هست، امر به معروف کند، به عنوان مثال یک مغازه‌دار آیه‌های قرآنی و احادیث معصومین را روی دیوار نصب کند، تا منکرات بسیاری که در جامعه وجود دارد، کم کم رفع شود.

حجت الاسلام کیخا اظهار کرد: اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با آسیب شناسی جامعه و با تحقیق و کار علمی بهترین راهها را برای نشر معارف الهی، رفع آسیبها و مشکلات و معضلات فرهنگی از جمله فقر، بیکاری و بد حجابی پیدا کرده و بکار بندند./202/831/ب1

ارسال نظرات