۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۵۴۴۷۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد؛

برپایی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره مراسم اقامه نماز جماعت در ظهر تاسوعا و عاشورا در شهر قزوین، گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با هماهنگی هیأت‌های مذهبی باشکوه خاصی در خیابان شهدای قزوین اقامه می‌شود، از این رو اهمیت برپایی این نماز در کنار عزاداری‌ها باید مورد توجه هیأت‌های مذهبی قرار گیرد تا بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
حجت الاسلام علی نعمت الهی

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره مراسم اقامه نماز جماعت در ظهر تاسوعا و عاشورا در شهر قزوین، گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا با هماهنگی هیأت‌های مذهبی باشکوه خاصی در خیابان شهدای قزوین اقامه می‌شود.

وی در ادامه افزود: اهمیت برپایی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در کنار عزاداری‌ها باید مورد توجه هیأت‌های مذهبی قرار گیرد تا بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

اقامه نماز ظهر عاشورا الگویی از عظمت این واقعه بزرگ است

حجت الاسلام نعمت اللهی ابراز کرد: تجمع باشکوه به همراه اقامه نماز به صورت متمرکز در مراسم ظهر تاسوعا و عاشورا می‌تواند الگویی مناسب از این عظمت دینی را به منصه ظهور برساند و موجب الگوسازی برای دیگر مناطق شود.

حجت الاسلام نعمت اللهی تصریح کرد: هشتمین سال متوالی است که شاهد برگزاری مراسم تاسوعا به صورت متمرکز هستیم و این قابلیت ایجاد شده تا شاهد پخش مراسم از شبکه‌های سراسری هم باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اهمیت امنیت دسته‌های عزاداری، تصریح کرد: توجه به مسائل امنیتی، بهداشت و نظم دسته‌های عزاداری بسیار مهم است و در این ایام شاید دشمنان هم دنبال سوء استفاده باشند و بخواهند در شبکه‌های مجازی از احساسات مردمی بهره برداری کنند که باید مراقب این مسائل هم باشیم.

حجت الاسلام نعمت اللهی تصریح کرد: از رسانه‌های خبری به ویژه صدا وسیما انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب زمینه آگاهی بخشی به مردم را فراهم کنند و از هیأت‌های مذهبی ‌می‌خواهیم ضمن ساماندهی برای هماهنگی بیشتر اقدام کنند.

وی اظهار کرد: هماهنگی با مداحان برای استفاده از اشعار اصیل دینی و مداحان خوش صوت می‌تواند در کیفی بخشی و غنی شدن برنامه‌ها مؤثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته ۱۶ نقطه برای پخش زنده مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورا آماده شده است، ابراز کرد: مراسم نماز ظهر عاشورای قزوین هم از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

وی در پایان گفت: تأمین زیرانداز، مهر و ساماندهی علم و کتل‌ها در هنگام اقامه نماز ضروری بوده و همچنین از رسانه‌ها و صدا وسیما انتظار داریم با مصاحبه با مردم و گروه‌های مختلف نسبت به ترویج عزاداران برای برگزاری باشکوه مراسم اقدام کنند./873/302/ب2

 

 

ارسال نظرات