۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۵۴۴۴۱
حجت الاسلام راشد یزدی:

اخلاص تنها راز باقی ماندن کربلا است

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که اخلاص تنها راز باقی ماندن کربلا است، گفت: درخت زمانی که از ریشه خوب سبز شود، برای سال ها در خاک باقی می ماند و عمر می کند و عملی که انسان برای خدا انجام دهد، تا زمان های دور در این دنیا باقی می ماند.
راشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، کارشناس مسائل دینی شنبه شب در مصاحبه تلویزیونی که از شبکه پنج کرمان، پخش شد، گفت: اخلاص تنها راز باقی ماندن کربلا است.

وی افزود: درخت زمانی که از ریشه خوب سبز شود، برای سال ها در خاک باقی می ماند و عمر می کند و عملی که انسان برای خدا انجام دهد، تا زمان های دور در این دنیا باقی می ماند.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که روز به روز بر شناخت کربلا افزوده می شود، ابراز داشت: کار غیر خدایی بودن هیچ قوامی را در دنیا ندارد و اگر کسی کاری برای برای خدا اما از روی ریا انجام دهد، زمانی بر روی دنیا و آخرت باقی نمی ماند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) حرکتش به سوی کربلا با خواست خدا صورت گرفت و زمانی که می خواست از مدینه به سوی کوفه بیاید، همه این فرمان ها از طرف خدا انجام می گرفت.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که تعدادی امام حسین(ع) را برای رفتن به کربلا منع می کردند، بیان داشت: امام حسین(ع) زمانی که به طرف کربلا حرکت کرد به مردم گفت که من به سوی مکانی می روم که خون من آن جا ریخته می شود و از اسلام دفاع می کنم و کسی که می خواهد همراه من بیاید باید خونش را فدای اسلام کند و راه بازگشتی دیگر نیست.

وی ادامه داد: درس های زیادی از قیام امام حسین(ع) برای مردم وجود دارد همچون این که امام حسین برای بیزاری از ظلم و دفاع از مظلوم قیام کرد.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که مردم همچون عنکبوت نباشند، ابراز داشت: کسی که در دنیا تکیه گاهی غیر از خدا داشته باشد همچون عنکبوتی بوده که زود کارهای آن ها از بین می رود.

وی بیان داشت: وقتی در کارها نام خدا در میان باشد همچون حسین(ع)، اسم انسان در دنیا باقی می ماند و دیگر هیچ دشمنی نمی تواند کاری را که بدن ریا و با اخلاص انجام شده است، رااز بین ببرد.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که جهاد در راه خدا دیگر ساعت و دولتی را نمی شناسد، ادامه داد: کسانی که برای دولت کاری را می کنند همیشه به ساعت خود نگاه می کنند که زود کارخود را تمام کنند اما جهاد در راه خدا انسان را به درجه شهادت می رساند.

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) زمانی که برای خدا کار می کند یاران او در کربلا همه بلاها را زیبا می بینند همچون حضرت زینب(س) که در جواب یزید گفت من هر چه که در حادثه کربلا مشاهده کردم، جزء زیبایی چیزی نبود./9707/203ب2

ارسال نظرات