۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۵۴۰۵۵
در حماسه عظیم اربعین صورت می‌گیرد؛

همکاری کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با مسجد مقدس جمکران

جمعی از مسؤولان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در دیدار با تولیت مسجد جمکران، به ارائه گزارشی از فعالیت های این کمیته پرداختند و برای هر چه با شکوه برگزار شدن حماسه اربعین به بحث و تبادل نظر پرداختند.
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین شب گذشته با حجت الاسلام والمسلین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، حجت الاسلام شریف تبار مسؤول هماهنگی های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، آقایان خوشرو مسؤول بخش رسانه و فضای مجازی، کرمانی مسؤول حراست، هدایتی زاده مسؤول بخش هم اندیشی ها و همایش های اربعین حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسملین رحیمیان با بیان این که انقلاب، امام و شهدا برکاتی برای اسلام ایجاد کردند، گفت: چنین برکاتی در طول تاریخ شیعه سابقه نداشته است؛ اگر چه گاهی اوقات کاستی ها خاطر ما را آزرده می کند اما کارهای عظیم فرهنگی همچون حماسه اربعین این ناراحتی ها را جبران می کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که در گذشته اربعین به این صورت و با شکوه برگزار نمی شد، در حالی که در این سال های اخیر شاهد هستیم که میلیون ها نفر از سراسر جهان به سمت کربلا روانه می شوند و این حماسه بدون کوچکترین خطری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در هر جای جهان که شیعیان حضور داشته باشند، ظلم توانایی نفوذ ندارد؛ در سوریه و عراق نیز شاهد این اتفاق هستیم و 4 روستای شیعه نشین که جمعیت زیادی هم ندارند، سال ها در مقابل ورود تکفیری ها به روستای خود جلوگیری کرده اند؛ امروز شیعیان به همه جهانیان شناسانده شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان بیان داشت: شاید این جریان عظیم برای نسل جوانی که گذشته و سختی ها را درک نکرده، قابل درک نباشد؛ در گذشته خطرات بسیار زیادی در راه کربلا وجود داشت و هر لحظه با مشکلی رو به رو می شدیم؛ از سوی دیگر همکاری کشورها و این امکانات وجود نداشت.

تولیت مسجد مقدس جمکران به زائران و متولیان حماسه عظیم اربعین توصیه کرد: زائران حسینی و مسؤولان امر باید به خوبی این جریان را مدیریت و از انجام هر گونه اقدامی که این حماسه را تحت الشعاع قرار دهد، جلوگیری کنند.

وی به ویژه برنامه مسجد مقدس جمکران در روز اربعین اشاره کرد و گفت: مسجد مقدس جمکران همانند سال 1393 تصمیم دارد که روز اربعین، پیاده روی حرم تا جمکران را برپا کند؛ عاشقانی که موفق به شرکت در حماسه اربعین در کربلا نشده اند، از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران را پیاده روی می کنند.

وی با استقبال از طرح زیارت به نیابت از شهدا، تصریح کرد: این طرح بسیار پسندیده و مطلوب است اما اگر بشود به زوار عرض کنیم که به نیابت از همه گذشتگان و به ویژه این شهید خاص زیارت کنند، بهتر است؛ چرا که برخی تصور می کنند وقتی به نیابت از کسی زیارت می کنند، ثواب آن ها محدودتر می شود؛ اگر چه چنین تصوری غلط بوده و در واقع ثواب آن ها چندین برابر می شود.

حجت الاسلام احمدی در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده این ستاد پرداخت و گفت: خوشبختانه موکب مسجد مقدس جمکران در سال های اخیر در بحث خدمات فرهنگی و گفتمان سازی پیشگام بوده است.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: بخش فرهنگی و آموزشی حماسه عظیم اربعین به ستاد مرکزی اربعین واگذار شده است که 16 دستگاه دیگر با این ستاد همکاری می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که در این حوزه نیاز به همفکری وجود دارد، از مسؤولان مسجد مقدس جمکران دعوت می کنیم که در این کمیته نماینده ای داشته باشند و ما را در هر چه بهتر برگزار شدن حماسه عظیم اربعین یاری دهند.

حجت الاسلام احمدی افزود: از دیگر فعالیت های ستاد مرکزی اربعین برگزاری همایش مبلغان اربعین، جهت توجیه و آموزش های لازم است؛ همچنین کتب و نرم افزار ادعیه و راهنمای اربعین برای زائران تدوین شده که علاقه مندان می توانند برای بهره وری بهتر از این آثار استفاده کنند.

وی در پایان به طرح زیارت به نیابت از شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح زیارت به نیابت از شهدا به زائرانی که در این طرح نام نویسی کرده باشند، یک عکس از شهید به همراه مشخصات و یک عدد پلاک هدیه می شود و زیارت خود را به نیابت از آن شهید انجام می دهند./840/پ202/ی

ارسال نظرات