۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۳۹۴۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ائمه اطهار درمانگر واقعی بیماریهای اعتقادی و اخلاقی بشر هستند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) دردشناس و درمان شناس واقعی هستند، گفت: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) همانند طبیبانی عاشق درصدد رفع بیماری بیماران خود با آیات قرآن هستند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت گفت: اکثر مردم از زمان حضرت آدم(ع) تا به امروز به نقل از قرآن کریم بیمار بوده‌اند.

وی افزود: امتیاز بیشتر شیعه نسبت به این بیماران عمومی تاریخ در آن است که آنها به بیماری خود بی اطلاع بودند و سخنان انبیا و اولیای الهی را قبول نداشتند و اعمال و اعتقادات خود را در بهترین حالت تصور می‌کردند اما برخی از شیعیان افزون بر اینکه از بیماری خود اطلاع دارند سخن ائمه معصومین(ع) را با همه وجود قبول و کلام آنان را تنها راه نجات از بیماریهای عملی و اعتقادی خود می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه شیعه برای درمان بیماریهای خود سه طبیب دارد، بیان داشت: آگاهی همه جانبه به بیماری و درمان آن از امتیازات این طبیبان به شمار می‌رود و هیچ طبیبی در عالم واقف بر این علم جامع و فراگیر نیستند، آنان دردشناس و درمان شناس واقعی هستند.

این دانشمند فرزانه با اشاره به دیگر امتیاز این طبیبان، ابراز کرد: این سه طبیب با همه وجود عاشق بیماران خود هستند و هرگز در درمان بیماری بیمار به او ابراز ناتوانی نمی‌کنند زیرا این مهم مختص اطبایی است که علم محدودیت دارند در حالی که علم این طبیبان نا محدود است.

وی افزود: امروز هجوم میکروبهای بیماری‌‌زا اعم از اعتقادی و عملی از سوی دشمنان برای بیمار ساختن انسانها بسیار است و با زینت دادن آن بیماریها درصدد جذب و بیمار ساختن ایمان و عمل انسانهای مومن هستند.

این استاد حوزه علمیه محب و عاشق بودن را از دیگر ویژگیهای این طبیبان بیان کرد و گفت: امام حسین(ع) طبیب و درمانگر بسیاری از بیماریهای اعتقادی و اخلاقی انسانها در عالم است ایشان هرگز کسی را از درگاه خود رد نمی‌کند و چیزی جز همکاری بیمار در رفع بیماری، از او طلب نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مصلحت بیمار در چیزی است که طبیب انجام می‌دهد، اظهار داشت: طبیب با ارائه قرآن نسخه کامل درمان را می‌پیچد و اگر بیمار بر اساس آیات قرآن خود را درمان کند یقینا سلامت اعتقادی و اخلاقی خود را به بهترین شکل به دست خواهد آورد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه پیامبر(ص) عزیزترین مخلوق خداوند بود که خود به دنبال بیمار می‌رفت تا او را درمان کند، گفت: دیگر طبیبان، ائمه معصومین(ع) هستند که عاشقانه و دلسوزانه انسانها را درمان می‌کنند؛ امام حسین(ع) فرمودند: من در مقامی در این هستی قرار دارم که شما در آن مقام قرار ندارید و چون شما در آن مقام قرار ندارید و من دارم پس من عاشق شما هستم.

این خطیب مشهور با طرح این سوال که آیا عاشق حاضر می‌شود معشوق خود را رها کند، تصریح کرد: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) همانند طبیبانی عاشق درصدد رفع بیماری بیماران خود با آیات قرآن هستند./202/813/ب1

ارسال نظرات