۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۵۳۹۳۷
استاد حوزه علمیه:

دشمن به دنبال گرفتن روحیه انقلابی‌گری از ما است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند روحیه انقلابی‌گری را از ما بگیرند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دین است و هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود.
استاد

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علیرضا اکبر پناهی‌مقدم، استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم تجدید میثاق آمران به معروف و ناهیان از منکر استان با شهدای گمنام در بوستان شهدای گمنام شهرستان بیرجند، اظهار داشت: از نظر قرآن زندگی یک مسلمان واقعی باید سبک الهی داشته باشد و او برای رسیدن به اهداف الهی تنها به ایمان احتیاج ندارد بلکه بخش مهم کار، عمل است، به همین دلیل است که در قرآن کلمه صراط را داریم چون صراط را تنها با نگاه کردن و دعا کردن نمی‌توان پیمود، بلکه باید عمل کرد و راه را تا آخر رفت.

وی با بیان اینکه رهبری به سبک زندگی اسلامی بسیار تاکید دارند، تصریح کرد: یکی از این سبک‌ها، جهادی زندگی کردن و پیگیر بودن در همه امور اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از مهم‌‌ترین جهادها، جهاد کبیر است که به معنای اطاعت نکردن از دشمن است.

حجت الاسلام پناهی‌مقدم افزود: برای انجام دادن این جهاد باید اطلاعات بسیار قوی داشته باشیم و ما به کمک اطاعت نکردن از دشمنان، می‌توانیم جهاد را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: دشمن فقط دنبال کار نظامی نیست، بلکه به دنبال کار روانی و فرهنگی و آماده کردن افکار عمومی است و گزینه‌های روی میز او این‌هاست، به همین دلیل است که رهبر دائما به مسؤولان تذکر می‌دهند که مواظب افکارتان باشید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن برای همراه کردن جوانان با خود در بین جامعه نفوذ می‌کند، گفت: اینجاست که بحث ولایت‌مداری مطرح می‌شود که بی‌قید و شرط از رهبری اطاعت کنیم و رهبری نیز از واژه نفوذ به کرار استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام پناهی‌مقدم اذعان داشت: در زمانی که بیداری اسلامی مطرح شد، دشمنان نیز تمام تلاش خود را کردند و می‌کنند که نیروی نا آگاه و بی‌بصیرت را زیر پرچم کفر وارد کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه دشمنان می‌خواهند روحیه انقلابی‌گری را از ما بگیرند، گفت: آمریکایی‌ها حاضرند جمهوری ایران و شخص رهبر در جامعه باشد فقط انقلابی نباشد.

حجت الاسلام پناهی‌مقدم در بیان اهمیت مسأله امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دین است و هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مثل یک نگهبان دائمی مواظب است که خط یک مسلمان کج نشود و ما مسلمانان باید مواظب یکدیگر باشیم و به همدیگر تذکر دهیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این مسأله آنقدر اهمیت دارد که حضرت امام باقر(ع) می‌فرمایند" همه واجبات دین در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره آب دهان در مقابل یک دریای مواج است."

حجت الاسلام پناهی‌مقدم افزود: در اموری که خدا و پیامبر نظر داده‌اند، هیچ کس حق اظهار نظر ندارد و اینجاست که در مقابل امر به معروف و نهی از منکر هیچ زن و مردی نباید اما و اگر بگوید یا خجالت بکشد و یا از آبروی خود بترسد.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین عبادی از یادگاران امام هستند، خاطرنشان کرد: ما باید از بزرگان شهر استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: نیروهای زیادی را باید تدارک ببینیم و باید جوانان را تعلیم و آموزش بدهیم چراکه دشمنان به صورت جدی تلاش می‌کنند که بافت شهرهای ما را عوض کنند./101/880/ب1

ارسال نظرات