۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۵۳۷۲۶
استاد حوزه علميه:

مزد رسالت، مودت به «ذي القربی» است

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه مزد رسالت، مودت به ذي القربی است و بايد در وجود محب اهل بيت(ع) ظهور و بروز داشته باشد، گفت: كسي كه مزد رسالت و مودت را انجام دهد، كليد هدايت و نجات او خواهد بود.
حجت الاسلام حامد عماد پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حامد عمادپور، صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا ‹‹روضه خورشيد›› کانون فرهنگي هنري ثقلين در مسجد اعظم کرسي کاشان، اظهار داشت: خدمت و هدايت پيامبران الهي براي خدا و خالصانه بوده است و در قبال خدمت و هدايت و مزد رسالت خود، هيچگونه مطالبه اي از امت خود نداشته اند.

وي افزود: اگر پيامبران الهي در قبال خدمت خود هيچگونه مزد و پاداشي دريافت نمي كردند اما اين موضوع در باره پيامبراكرم(ص) متفاوت است و خداوند از او مي خواهد در برابر مزد رسالت خود از امت خودش درخواست داشته باشد و اين موضوعي است كه در مورد بقيه انبيای الهي ديگر وجود ندارد.

حجت الاسلام عمادپور افزود: خداوند به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، به امت خود بگو من از شما هيچ اجر و پاداشي نمي خواهم مگر مودت داشتن و محبت وزريدن به ذي القرباي من و آن به عنوان اجر رسالت من است.  

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: تصور نكنيد اجري كه پيامبراكرم(ص) از امت خودش مطالبه مي‌كند، اجري است كه براي خودش مي خواهد، بلكه اجري است كه خدا از پيامبر خواسته تا از امت خودش بخواهد در صورتي كه پيامبر نيز مانند بقيه پيامبران الهي براي خودش اجر و مزدي نمي خواهد بلكه به او تكليف شده است تا از مردم بخواهد و در اين راه هيچ ملاحظه اي نداشته باشد.

وي يادآور شد: ساير انبيای الهي معصوم نبودند، بلكه فقط عترت پيامبر اكرم(ص) و جانشينان او معصوم هستند و مودت ذي القربی فقط براي پيامبر اكرم(ص) است و براي نوح و ابراهيم و بقيه نيست.

حجت الاسلام عمادپور در ادامه به معناي اجر اشاره كرد و از اجر به معناي مودت به ذي القربی نام برد و افزود: مودت با محبت متفاوت است چرا كه مودت ميل و كشش دروني نسبت به فرد است اما وقتي مودت از مخفيگاه دل خارج و در زبان و عمل ظاهر مي شود تبديل به مودت مي شود و تا زماني كه محبت در دل مخفي باشد و در گفتار و رفتار ظهور و بروز نداشته باشد نمي‌گويند مودت ورزيد، بلكه محبت دارد و در دل او را دوست دارد اما اگر در رفتار وكردار ظهور و بروز داشت مودت است.

وي افزود: چيزي كه خداوند نسبت به اهل بيت(ع) از ما مطالبه كرده است مودت به اهل بيت(ع) است و خداوند نمي گويد تنها در دل خود امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) را دوست داشته باشيد اما در عمل و رفتار و زبان و زندگي هيچ نمودي نداشته باشد.

به گفته وي، مودت به معناي اين است كه شهري كه متعلق به اهل بيت(ع) است، بايد عشق به اهل بيت(ع) در ظاهر شهر ظهور و بروز داشته باشد و خانه اي كه منزلگاه و محب اهل بيت(ع) است عشق به اهل بيت(ع) در نماي اين خانه نمود داشته باشد.

حجت الاسلام عمادپور افزود: عاشق اهل بيت(ع) بايد در كلام و رفتار و گفتار و همه وجودش عشق به اهل بيت(ع) متبلور باشد، چرا كه عشق حقيقي نمي تواند ظهور و بروز نداشته باشد و اين مودت است كه از ما بعنوان اجر رسالت درخواست شده است.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه مزد رسالت، مودت به ذي القربی است و بايد در وجود محب اهل بيت(ع) ظهور و بروز داشته باشد، گفت: كسي كه مزد رسالت و مودت را انجام دهد، كليد هدايت و نجات او خواهد بود./203/1307/ب1

ارسال نظرات